Alle artikelen
Gekozen filters:
Werkt u in Zuidas en bent u van plan om na de vakantie weer wat vaker naar kantoor te gaan? En wilt u uw reisgedrag veranderen, om niet weer elke keer in de file te belanden? Doe dan mee aan de derde Zuidas Mobility Experience.
De buurt Vivaldi (tussen de Vivaldistraat en de Europaboulevard) wordt op dit moment nog gezien als een stenige en kale buurt, ondanks het feit dat het groen hier en daar al aan terrein wint. In het ontwerp van de 'Groene Lus' creëren we nog meer ruimte voor bomen, beplanting en ander groen. Dit doen we door de ruimte tussen de gebouwen opnieuw in te delen. Door parkeerplekken weg te halen en de rijbaan voor auto’s te versmallen (voor eenrichtingsverkeer heb je minder ruimte nodig dan voor tweerichtingsverkeer), krijgen we de gelegenheid om ruime groenvakken aan te leggen en de ruimte voor voetgangers te vergroten.
Van zaterdag 17 juli tot en met zondag 15 augustus vervangt GVB het spoor, het betonnen onderbed en de asfaltverharding van de trambaan op de Europaboulevard ter hoogte van Station RAI en de kruising A10. De kwaliteit van de tramsporen voldoet niet meer om veilig en comfortabel te blijven rijden. Het verkeer zal hier enige hinder van ondervinden.
Het omvangrijke project Zuidasdok heeft een nieuwe planning. Aanvankelijk zou één aannemer alle onderdelen realiseren. Nu is het project opgeknipt in onderdelen, die elkaar overigens in tijd wel vaak overlappen. Wanneer kunt u wat verwachten?
Voor de reconstructie van knooppunt De Nieuwe Meer, inclusief de Schinkelbruggen, is de aanbesteding officieel gestart. Het project is onderdeel van het programma Zuidasdok en moet de doorstroming op de A10 Zuid verbeteren.
Eindelijk weer collega’s live zien in plaats van via het beeldscherm. Met de opheffing van de lockdown keert het leven terug in de kantoren in Zuidas. Maar waarnaar we niet terug willen zijn de files en de overvolle treinen. Gaat dat lukken?
Mensen die voor hun werk van en naar Zuidas reizen, pakten in 2020 vaker de auto dan de trein. Deze trendbreuk zet waarschijnlijk ook na corona nog door. Dit blijkt uit het Mobiliteitsonderzoek Zuidas. Corona drukt er een groot stempel op.
We zijn druk met de voorbereidingen voor het lange werkweekend met Pasen. Dan maken we de fundering voor twee nieuwe dakdelen van de extra stationspassage van station Amsterdam Zuid – de Brittenpassage. We monteren nu de rupskranen.
Vanaf donderdag 1 april 20.00 uur tot dinsdag 6 april 05.00 uur werken we 24/7 aan het dak van de nieuwe reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid. Hoewel de A10 deze keer gewoon in gebruik blijft, heeft het werk wel gevolgen voor het (OV)-verkeer.
De begin- en eindhalte van de Amsteltram (lijn 25) komt voorlopig aan de Eduard van Beinumstraat, aan de noordkant van station Amsterdam Zuid. Dat zijn de opdrachtgevers van Zuidasdok overeengekomen.
Met Pasen, dat bij ons al op donderdag 1 april om 20.00 uur begint, plaatsen we de fundering van twee stukken dak voor de extra reizigerstunnel onder station Amsterdam Zuid. Een trein- en een metrospoor halen we ervoor weg. Een spannende klus.
Over de Parnassusweg komt een voetgangersoversteekplaats tussen het Atrium en de nieuwe rechtbank. We voeren dit werk vanaf 1 maart 2021 uit. Het verkeer zal hier enige hinder van ondervinden. O, en er staat nog een boom op een onhandige plek.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.