Alle artikelen
Gekozen filters:
De kop is eraf. In het weekend van 6 en 7 april 2019 is het eerste deel van de tramtunnel tussen de Parnassusweg en station Zuid gesloopt. Dit om ruimte te maken voor de Brittenpassage. De werkzaamheden verliepen zonder problemen.
Bouwcombinatie ZuidPlus start in het weekend van 6 en 7 april 2019 met de sloop van de tunnel waardoor tot 3 maart sneltram 51 reed. Op zaterdag levert dat lawaai op. Er zijn gevolgen voor de metrolijnen 50 en 51 en voor het autoverkeer.
De nieuwe groene inrichting van de Prinses Irenestraat vordert. De aanleg van de ‘watervertragende groenstrook’ is in volle gang. Vanaf zaterdag 6 april leggen we nieuwe bestrating aan. Daarna volgen nog wat laatste werkzaamheden.
Het kapseizoen is voorbij. Voor Zuidasdok zouden we tot eind maart 8.000 bomen vellen. Op enkele locaties bleek kap dit seizoen niet noodzakelijk. Ze blijven iets langer staan, omdat het project de terreinen nog niet nodig heeft.
De tunnel waardoor tot begin maart metro- en tramlijn 51 liep (de Amstelveenlijn) is door bouwcombinatie ZuidPlus ontdaan van rails, bovenleidingen en ballast. Binnenkort start de sloop van de betonnen ‘koker’ zelf.
In mei en juni 2019 werkt Zuidasdok vijf weekenden aan de A10 Zuid en het spoor bij de stations Amsterdam Zuid en RAI. Wilt u in deze weekenden de weg op of gebruikmaken van het openbaar vervoer, houd dan rekening met extra reistijd, afsluitingen en omleidingen.
Live kijken via de webcam? Klik hier.
Het diepriool in de A. Vivaldistraat is aangelegd, de aangebrachte damwandplanken zijn niet meer nodig. Vanaf maandag 18 t/m zaterdag 23 maart 2019 worden de damwanden van de bouwkuip uit de grond getrokken. Dat kan hinder opleveren.
Waarom zou je bloemen in de spits bezorgen? En waarom komt de lunch van medewerkers van verschillende leveranciers? Het goederenverkeer in Zuidas door de ogen van een logistiek managementstudent.
Zuidas-nieuwkomer Breikers geeft werkgevers advies over hun ‘mobiliteitsbeleid’. De belangrijkste tip van Breikers-directeur Rein Aarts: ‘Vraag eens aan werknemers of zij anders naar hun werk zouden willen reizen.’
Metro/sneltram 51, ook wel de Amstelveenlijn, rijdt vanaf 3 maart 2019 niet meer tussen station Amsterdam Zuid en Amstelveen Westwijk. Metro en Tram van de gemeente Amsterdam werkt tot eind 2020 aan vernieuwing van rails, wissels, bovenleidingen en technische systemen.
Er is meer tijd nodig voor een goed en volledig ontwerp van Zuidasdok dan oorspronkelijk was voorzien. Veel media berichtten erover. Tijdens de voorbereiding lopen we tegen verschillende vraagstukken aan die van invloed kunnen zijn op de realisatie en op de planning.
Het is zover: bedrijven kunnen zich inschrijven voor de pilot Mobility as a Service (MaaS) in Zuidas. We zoeken een partij die samen met betrokken werkgevers snel een aantrekkelijk en duurzaam alternatief voor de auto weet te realiseren.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.