Alle artikelen
Gekozen filters:
Het nieuwe station Amsterdam Zuid krijgt zonnepanelen. Omdat het grootste deel van de perronkappen bedekt wordt met beplanting, verwerken we ze in de randen. De zonnepanelen zorgen voor een bijna energieneutraal station.
Van donderdagavond 19 augustus tot maandagochtend 23 augustus veroorzaken werkzaamheden bij station Amsterdam Zuid hinder. Er is onder meer beperkt trein- en metroverkeer. En omwonenden moeten rekening houden met veel vrachtverkeer.
Zaterdag 21 augustus schuiven we pal naast station Amsterdam Zuid twee delen van het dak van de nieuwe stationspassage op hun definitieve plek. Samen wegen ze meer dan 2 miljoen kilo. ‘Het is een kwestie van centimeters, zelfs millimeters.’
Station Amsterdam Zuid is vanaf nu de proeflocatie van de natuurstenen tegels die gebruikt gaan worden in het toekomstige station. Van verschillende soorten grijs natuursteen kijken we hoe ze zich het komende jaar gedragen.
Beeldend kunstenaar Cesare Botti heeft een kunstwerk aangebracht op de helling van de oude garage van Atrium, tegenover hotel INNSiDE. Hij deed dat op initiatief van Zuidasdok. Zijn ‘Mural Carnival’ is tijdelijk: hier komt de Brittenpassage.
Het omvangrijke project Zuidasdok heeft een nieuwe planning. Aanvankelijk zou één aannemer alle onderdelen realiseren. Nu is het project opgeknipt in onderdelen, die elkaar overigens in tijd wel vaak overlappen. Wanneer kunt u wat verwachten?
Voor de reconstructie van knooppunt De Nieuwe Meer, inclusief de Schinkelbruggen, is de aanbesteding officieel gestart. Het project is onderdeel van het programma Zuidasdok en moet de doorstroming op de A10 Zuid verbeteren.
Eindelijk weer collega’s live zien in plaats van via het beeldscherm. Met de opheffing van de lockdown keert het leven terug in de kantoren in Zuidas. Maar waarnaar we niet terug willen zijn de files en de overvolle treinen. Gaat dat lukken?
Het definitief ontwerp van het openbaar vervoerknooppunt Amsterdam Zuid is klaar. Binnenkort dienen we bij de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied een vergunningaanvraag in voor de realisatie. Die is intensief voorbereid.
50 vrachtwagens met ieder 10 kuub beton waren op 9 juni 2021 nodig voor het derde dakdeel van de nieuwe reizigerstunnel voor station Amsterdam Zuid. ‘Vooral logistiek was het een uitdaging’, zegt Frank van Klaren van bouwcombinatie ZuidPlus.
Binnenkort wordt station Amsterdam Zuid het domein van drie proefvlakken met natuurstenen tegels. Hierin worden verschillende soorten grijs natuursteen geplaatst om te kijken hoe ze zich het komende jaar gedragen. Of ze van koffie, cola en ketchup houden, is al getest.
Het nieuwe station Amsterdam Zuid krijgt veel meer (rol)trappen en liften dan het huidige station. Dringen om het perron op of af te komen is dan verleden tijd. Frank Bouwman en zijn collega’s ontwierpen de nieuwe opgangen. Een complexe opgave.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.