Alle artikelen
Gekozen filters:
Zuidas wil vanaf 2024 gaan werken met een koepelvergunning voor werkzaamheden die te maken hebben met water. Met deze koepelvergunning kan een groot aantal waterwerkzaamheden in het hele Zuidas-gebied in een keer worden vergund.
We hebben tests uitgevoerd om te kijken welke coating en welk verwijderingsmiddel het beste werken tegen graffiti in het nieuwe station Amsterdam Zuid. We hebben een middel gevonden dat het beste voldoet aan onze eisen.
De werkzaamheden aan de inrit naar de spoedpost van Amsterdam UMC, locatie VUmc zijn grotendeels uitgesteld tot na de winter 2023. Het verwachte natte weer maakt de kans op vertraging en grote verkeershinder op de drukke Amstelveenseweg te groot.
Op 15 november 2023 organiseren we in het Stadsloket Zuid twee inloopbijeenkomsten voor bewoners, bedrijven en belangstellenden die geïnteresseerd zijn in de toekomstige vernieuwing van knooppunt Amstel door Zuidasdok. U bent van harte welkom.
In de twee nachten tussen maandag 30 oktober en woensdag 1 november werken we bij het metroviaduct boven de Parnassusweg. Dit doen we ‘s nachts vanwege de veiligheid.
Van 3 t/m 5 november 2023 is de Amstelveenseweg richting Amstelveen tussen de De Boelelaan en de Van Nijenrodeweg afgesloten. We passen dan de inrit naar de spoedpost van Amsterdam UMC, locatie VUmc aan om de verkeersveiligheid daar te vergroten.
Vanaf vandaag zouden er in de E. van Beinumstraat damwandplanken de grond in getrild worden. Vanwege een tegenslag zijn deze werkzaamheden tot nader order uitgesteld.
We gaan het plein voor de Thomaskerk, in de Prinses Irenestraat, opnieuw inrichten. We voegen groen toe en er komt zitgelegenheid. Zo geven we het plein meer een buurtfunctie. We beginnen op 23 oktober 2023 met werk aan leidingen onder het plein.
Komt u geregeld met de fiets naar station Amsterdam Zuid? Let dan op. Fietsen die rondom het station niet geparkeerd staan in een vak, rek of een van de (ondergrondse) fietsenstallingen kunnen worden verwijderd.
Vanaf 16 oktober 2023 tot aan kerst verandert een deel van de Eduard van Beinumstraat (naast restaurant Wagamama) tijdelijk in een bouwterrein. We gaan de ondergrond vrijmaken, omdat hier in de toekomst de noordelijke snelwegtunnel komt.
Na jarenlang bouwen buiten blikveld is het ontgraven begonnen van de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid: de Brittenpassage. Onder de A10, metro- en treinsporen halen we 50.000 kuub zand weg. En dat is een spectaculair gezicht.
Vanaf de zomer van 2024 leggen we een ingewikkelde logistieke puzzel rond knooppunt De Nieuwe Meer. Voor de reconstructie van het knooppunt willen we de werkterreinen veilig en met zo min mogelijk hinder kunnen bevoorraden. Hoe doen we dat?
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.