Alle artikelen
Gekozen filters:
Kenniskwartier ontwikkelt zich snel. De vernieuwing van de VU Campus, de komst van op termijn ongeveer 2.700 woningen, voorzieningen en groen, een stevige plek voor onderzoek en onderwijs. En dat op een straks fantastisch bereikbare locatie.
In het weekend van 16 en 17 december 2023 pasten we de inrit naar de spoedpost van het Amsterdam UMC, locatie VUmc aan. De inrit is breder en overzichtelijker, waardoor het nu vooral voor fietsers en voetgangers een stuk veiliger is.
In februari 2023 wordt de maximumsnelheid in de Gustav Mahlerlaan-West verlaagd van 50 km/u naar 30 km/u. Zo wordt het deel van Kenniskwartier tussen de VU en de Parnassusweg, waar de komende tijd zo’n 500 woningen komen, weer wat veiliger.
De gevels van het nieuwe Onderzoeksgebouw VU zijn eind 2022 wind- en waterdicht. De constructie die fietsers en voetgangers naast het gebouw beschermt tegen vallend bouwmateriaal kan dan ook weg. Binnenkort start de inrichting van de laboratoria.
De oversteekplaats over de rij- en trambaan op de Parnassusweg is gereed. Daarmee kunnen fietsers en voetgangers die vanaf Amsterdam Zuid naar de VU willen het drukke kruispunt van de Buitenveldertselaan met de De Boelelaan vermijden.
Het is ons een doorn in het oog: de Gustav Mahlerlaan wordt bij de Parnassusweg bruut onderbroken door een trambaan. Van 17 oktober tot en met 2 december leggen we een oversteekplaats aan die beide helften van de Gustav Mahlerlaan verbindt.
De komst van de Amsterdam International CommmunitySchool naar de A.J. Ernststraat valt samen met de herinrichting van deze straat. Het stuk tussen de Van der Boechorststraat en de Buitenveldertselaan gaat op de schop. Dit zorgt voor hinder.
De buurt Vivaldi (tussen de Vivaldistraat en de Europaboulevard) wordt op dit moment nog gezien als een stenige en kale buurt, ondanks het feit dat het groen hier en daar al aan terrein wint. In het ontwerp van de 'Groene Lus' creëren we nog meer ruimte voor bomen, beplanting en ander groen. Dit doen we door de ruimte tussen de gebouwen opnieuw in te delen. Door parkeerplekken weg te halen en de rijbaan voor auto’s te versmallen (voor eenrichtingsverkeer heb je minder ruimte nodig dan voor tweerichtingsverkeer), krijgen we de gelegenheid om ruime groenvakken aan te leggen en de ruimte voor voetgangers te vergroten.
In de Van der Boechorststraat vinden diverse werkzaamheden plaats. Vattenfal (voorheen Nuon) werkt er aan het warmtenet, Waternet vervangt de waterleiding en wij richten de straat opnieuw in. Op 2 september 2019 moet alles klaar zijn.
Het diepriool in de A. Vivaldistraat is aangelegd, de aangebrachte damwandplanken zijn niet meer nodig. Vanaf maandag 18 t/m zaterdag 23 maart 2019 worden de damwanden van de bouwkuip uit de grond getrokken. Dat kan hinder opleveren.
Vanaf woensdag 23 januari zullen we ongeveer twee weken lang damwanden de laatste meters de grond in trillen. Dit doen we telkens tussen 08.00 – 10.00 uur. Deze methode zorgt voor geluids- en trillingshinder.
Onder de A10 en de trein- en metrosporen komt ter hoogte van het Beatrixpark een fiets- en voetgangerstunnel. Deze tunnel is onderdeel van het project Zuidasdok. Bouwcombinatie ZuidPlus bereidt de bouw nu voor.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.