Alle artikelen
Gekozen filters:
Waardering bereikbaarheid Zuidas neemt af
De gemiddelde waardering voor reizen naar Zuidas is in 2023 gedaald naar 6,9, het laagste cijfer sinds 2016. De alom toegenomen drukte, mede door werkzaamheden, is de belangrijkste oorzaak. Dit blijkt uit de Mobiliteitsenquête 2023.
Zuidas maakt ruimte voor lopen, fietsen en OV
9
Het Mobiliteitsplan Zuidflank Duurzaam Bereikbaar is in juli 2023 vastgesteld. Een toekomstblik op Zuidas en omgeving met veel ruimte voor voetgangers, fietsers en OV – en juist minder voor auto’s. ‘Er is gedragsverandering nodig.’
Hoe houden we Zuidas bereikbaar en leefbaar?
5
Op 23 maart 2023 presenteren we in de Thomaskerk het concept Mobiliteitsplan Zuidflank. Op maandag 27 maart volgt een webinar. Het plan beschrijft hoe we het gebied in en rondom Zuidas tot 2040 bereikbaar en leefbaar houden. Komt u ook?
€ 100 reistegoed voor een duurzaam bereikbare Zuidas
Zuidas bereikbaar en toegankelijk houden en uw CO2-voetafdruk verkleinen? Dat kan. Onder meer door vaker de auto te laten staan en spits te mijden. In een pilot onderzoeken we hoe dat het beste werkt. Doe mee en krijg € 100 reistegoed.
Nieuwe hub deelvervoer Arnold Schönberglaan
2
Aan de zuidkant van de A10, langs de Arnold Schönberglaan, hebben we een hub voor deelvervoer ingericht. Reizigers kunnen hier terecht voor een deelfiets, -scooter of -auto. De hub is een pilot en blijft hier tot 2023.
Doe mee aan de jaarlijkse mobiliteitsenquête
1
Ook dit jaar doen we onderzoek naar mobiliteit in Zuidas, samen met de Taskforce Bereikbaarheid en het platform Van A tot Zuidas. Met resultaten verbeteren we de bereikbaarheid van Zuidas. Vindt u dat ook belangrijk? Vul dan de enquête in.
Derde Zuidas Mobility Experience van start
1
Werkt u in Zuidas en bent u van plan om na de vakantie weer wat vaker naar kantoor te gaan? En wilt u uw reisgedrag veranderen, om niet weer elke keer in de file te belanden? Doe dan mee aan de derde Zuidas Mobility Experience.
En kunnen we Zuidas nu een beetje bereikbaar houden?
2
Eindelijk weer collega’s live zien in plaats van via het beeldscherm. Met de opheffing van de lockdown keert het leven terug in de kantoren in Zuidas. Maar waarnaar we niet terug willen zijn de files en de overvolle treinen. Gaat dat lukken?
Mobiliteitsonderzoek: ook na corona minder trein en meer auto
2
Mensen die voor hun werk van en naar Zuidas reizen, pakten in 2020 vaker de auto dan de trein. Deze trendbreuk zet waarschijnlijk ook na corona nog door. Dit blijkt uit het Mobiliteitsonderzoek Zuidas. Corona drukt er een groot stempel op.
Strengere regels voor fietsen en scooters rond Mahlerlaan
4
Je fiets wordt verwijderd als je die zo maar op straat zet. En je krijgt een boete als je je scooter niet in de speciale parkeervakken rondom het Mahlerplein parkeert. Deze regels wil stadsdeel Zuid later dit jaar instellen, nadat het jarenlang klachten regende.
Hoe blijft de noordkant van Verdi straks bereikbaar?
Bewoners maken zich zorgen over de bereikbaarheid van het noordelijk deel van Verdi, dat we gaan ontwikkelen. Ze zijn bang dat het gebied tussen de Schinkel en de Amstelveenseweg te druk wordt. Antwoorden op de vier meest gestelde vragen.
Onderzoek naar mobiliteit in coronatijd
2
Hoe reist u nu van en naar Zuidas? Of reist u nu even niet? We voeren een mobiliteitsonderzoek uit om te weten te komen of we maatregelen moeten nemen om Zuidas coronaproof bereikbaar te houden of te maken. Daar hebben we u bij nodig.