Alle artikelen
Gekozen filters:
In de twee nachten tussen maandag 30 oktober en woensdag 1 november werken we bij het metroviaduct boven de Parnassusweg. Dit doen we ‘s nachts vanwege de veiligheid.
Van 3 t/m 5 november 2023 is de Amstelveenseweg richting Amstelveen tussen de De Boelelaan en de Van Nijenrodeweg afgesloten. We passen dan de inrit naar de spoedpost van Amsterdam UMC, locatie VUmc aan om de verkeersveiligheid daar te vergroten.
UPDATE 21 oktober 13.00 uur: Sinds begin van de middag van 21 oktober rijden de metro’s 50 en 51 weer vanaf station Amsterdam Zuid in de richting van Amsterdam Centraal en Gein. We monitoren de situatie nu permanent.
Eindelijk was het zover, op 11 oktober 2023. Belangstellenden konden voor de allereerste keer een wandeling maken door de toekomstige Brittenpassage, de extra reizigerspassage die station Amsterdam krijgt. Een foto-impressie.
Komt u geregeld met de fiets naar station Amsterdam Zuid? Let dan op. Fietsen die rondom het station niet geparkeerd staan in een vak, rek of een van de (ondergrondse) fietsenstallingen kunnen worden verwijderd.
Vanaf 9 oktober verwijderen we het fietspad dat vanaf de Beethovenstraat, tussen de kantoren van Stibbe en AkzoNobel door, naar het Beatrixpark loopt. Het fietspad loopt nu dwars over het terrein waar we de komende jaren woningen gaan bouwen.
Na jarenlang bouwen buiten blikveld is het ontgraven begonnen van de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid: de Brittenpassage. Onder de A10, metro- en treinsporen halen we 50.000 kuub zand weg. En dat is een spectaculair gezicht.
Vanaf de zomer van 2024 leggen we een ingewikkelde logistieke puzzel rond knooppunt De Nieuwe Meer. Voor de reconstructie van het knooppunt willen we de werkterreinen veilig en met zo min mogelijk hinder kunnen bevoorraden. Hoe doen we dat?
Vanaf september 2023 werken we een jaar lang aan de entree van de nieuwe woonbuurt Ravel: de Maurice Ravellaan met plek voor voetganger, fietser en groen. Ook graven we een heuse gracht, compleet met brug naar de velden van AFC.
In Zuidas graven we flink wat bouwkuipen, vaak ommuurd met damwanden van staal. Maar de ene wand is de andere niet. En het in de grond brengen van een damwandplank verschilt ook per locatie. We zetten het een en ander op een rijtje.
Een station verbouwen terwijl het in gebruik is, kent veel complexiteit. Gelukkig doen we het niet alleen. Een gesprek met bouwinspecteur Pascal en constructeur Alem van de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied over hun rol in dit project.
Bouwcombinatie Nieuw-Zuid (Mobilis, Boskalis, Van Gelder) heeft een officiële ‘go’ voor de volgende fase van de stationsvernieuwing. Dit betreft de verbreding en verhoging van de huidige stationspassage (de Minervapassage) en aanpassing van de treinperrons.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.