Alle artikelen
Gekozen filters:
De opdrachtgevers van Zuidasdok hebben de Amsterdamse gemeenteraad en de Tweede Kamer geïnformeerd over de voortgang van Zuidasdok in de eerste zes maanden van 2023.
Voor de vernieuwing van station Amsterdam Zuid werken we in een dijk die grotendeels uit zand bestaat. Wat doet het met de grond als we ons een weg naar de nieuwe Brittenpassage graven, duwen en trillen? De bouwmanager en een grondspecialist geven uitleg.
Onder het dak van de extra passage van station Amsterdam Zuid doen we veel meer dan alleen maar graven. Alexander Bor van Bouwcombinatie Nieuw-Zuid vertelt ons er alles over. ‘Begin 2024 is de zuidkant van de Brittenpassage op diepte.’
Opnieuw een mijlpaal voor de nieuwe reizigerspassage van station Amsterdam Zuid. Het intensieve bouwen aan het dak nadert zijn einde. We storten maar liefst 240 kuub beton voor het zevende en allerlaatste dakdeel van de nieuwe Brittenpassage.
Vanaf maandag 20 november trillen we damwanden de grond in bij de Eduard van Beinumstraat. We werken hier aan het vrij maken van de ondergrond voor de komst van de noordelijke snelwegtunnel. Dit kan geluids- en trillingshinder opleveren.
Op 15 november 2023 organiseren we in het Stadsloket Zuid twee inloopbijeenkomsten voor bewoners, bedrijven en belangstellenden die geïnteresseerd zijn in de toekomstige vernieuwing van knooppunt Amstel door Zuidasdok. U bent van harte welkom.
In de twee nachten tussen maandag 30 oktober en woensdag 1 november werken we bij het metroviaduct boven de Parnassusweg. Dit doen we ‘s nachts vanwege de veiligheid.
Vanaf vandaag zouden er in de E. van Beinumstraat damwandplanken de grond in getrild worden. Vanwege een tegenslag zijn deze werkzaamheden tot nader order uitgesteld.
UPDATE 21 oktober 13.00 uur: Sinds begin van de middag van 21 oktober rijden de metro’s 50 en 51 weer vanaf station Amsterdam Zuid in de richting van Amsterdam Centraal en Gein. We monitoren de situatie nu permanent.
Na jarenlang bouwen buiten blikveld is het ontgraven begonnen van de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid: de Brittenpassage. Onder de A10, metro- en treinsporen halen we 50.000 kuub zand weg. En dat is een spectaculair gezicht.
Vanaf de zomer van 2024 leggen we een ingewikkelde logistieke puzzel rond knooppunt De Nieuwe Meer. Voor de reconstructie van het knooppunt willen we de werkterreinen veilig en met zo min mogelijk hinder kunnen bevoorraden. Hoe doen we dat?
In Zuidas graven we flink wat bouwkuipen, vaak ommuurd met damwanden van staal. Maar de ene wand is de andere niet. En het in de grond brengen van een damwandplank verschilt ook per locatie. We zetten het een en ander op een rijtje.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.