Alle artikelen
Gekozen filters:
In het weekend van 18 en 19 december 2021 is het laatste van vijf wissels in de metrosporen gelegd. Tegelijkertijd is duizend vierkante meter vloer vervangen van het uitneembare treinperron voor spoor 1 en 2. Het werk verliep soepel.
Van 22 juli tot 3 augustus 2022 wordt grote verkeershinder verwacht aan de zuidkant van Amsterdam. Deze 11 dagen zijn de A4 en A10 Zuid dicht van knooppunt Badhoevedorp tot oprit S109 RAI. Dit vanwege werkzaamheden aan station Amsterdam Zuid.
De Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied heeft op 2 december 2021 de omgevingsvergunning verleend voor de vernieuwing van station Amsterdam Zuid. De vergunning ligt tot 14 januari 2022 ter inzage.
Bij de Beethovenstraat is in het weekend van 4 en 5 december 2021 een wissel geplaatst in het metrospoor. Dit was het derde weekend waarin we wissels aanbrachten. Ook vervingen we het tijdelijke perron waaraan de treinsporen 3 en 4 liggen.
In het weekend van 13 en 14 november 2021 plaatsten we twee extra wissels in de metrosporen. Zo kunnen metro's van het ene naar het andere spoor. Dat is nodig voor een groter werkterrein waar we nieuwe delen van de daken van twee passages gaan bouwen.
De bijeenkomsten van Zuidasdok op 24 en 25 november bij de knooppunten Amstel en De Nieuwe Meer gaan niet door. De aangescherpte coronamaatregelen zorgen ervoor dat we deze fysieke bijeenkomsten niet op een verantwoorde manier kunnen organiseren.
Bij het programma Zuidasdok hoort een ingrijpende aanpak van de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel. Op woensdag 24 en donderdag 25 november 2021 organiseren we bijeenkomsten om u daarover te informeren. En ook over andere Zuidasdok-projecten.
Treinreizigers op station Amsterdam Zuid hebben vanaf donderdag 4 november 2021 te maken met werkzaamheden aan de perrons. In ongeveer vijf dagen versterken we de uitneembare perrondelen ter hoogte van de tweede stationspassage die we bouwen.
Tot eind 2021 werken we aan het metrospoor, vanaf station Amsterdam Zuid tot voorbij RAI. We bouwen 5 wissels in. Dit zorgt voor hinder. Het werk is nodig om een groter werkterrein te creëren tussen de metrosporen bij station Amsterdam Zuid.
Het nieuwe station Amsterdam Zuid moet een prettige én veilige omgeving bieden aan reizigers en passanten. Zo moet het brandveilig zijn. ‘Doel is zo veel mogelijk brandrisico’s uit te sluiten en altijd een goede vluchtweg mogelijk te maken.’
Het nieuwe station Amsterdam Zuid krijgt perronkappen van zes meter hoog. Hoe ga je die onderhouden? Er zijn meer onderhoudsuitdagingen, die al bij het ontwerp van het nieuwe station om een oplossing vroegen. ‘Daar zit veel denk- en puzzelwerk in.’
Voor de nieuwe reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid liggen nu drie delen van het dak op hun plek, onder de sporen. De bouwplaatsen zien er opgeruimd uit, maar schijn bedriegt. Op veler verzoek een vooruitblik op de komende werkzaamheden.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.