Alle artikelen
Gekozen filters:
De begin- en eindhalte van de Amsteltram (lijn 25) komt voorlopig aan de Eduard van Beinumstraat, aan de noordkant van station Amsterdam Zuid. Dat zijn de opdrachtgevers van Zuidasdok overeengekomen.
Met Pasen, dat bij ons al op donderdag 1 april om 20.00 uur begint, plaatsen we de fundering van twee stukken dak voor de extra reizigerstunnel onder station Amsterdam Zuid. Een trein- en een metrospoor halen we ervoor weg. Een spannende klus.
Het gebeurt hartje Zuidas en ze zijn reusachtig. Toch zal het niet veel mensen opvallen dat we momenteel twee delen van het dak bouwen voor de extra reizigerstunnel die station Amsterdam Zuid krijgt. Kijk even mee met de bouwers.
Ook met avondklok zijn we weer druk aan het werk tussen de trein- en metrosporen bij station Amsterdam Zuid. Tot en met 4 februari 2021 bereiden we ’s nachts de verbreding voor van het perron waaraan de treinsporen 3 en 4 liggen.
De kantoren in Zuidas stonden na half maart 2020 vrijwel leeg. Scholen en voorzieningen waren grotendeels dicht. Bewoners moesten, net als in de rest van het land, hun dagelijks leven aanpassen. En de bouwers van Zuidas? Zij werkten door.
De Amstelveenlijn, tramlijn 25, is in bedrijf. Officieel vanaf zondag 13 december 2020, maar meereizen kan nu al. De vernieuwing is geheel volgens plan verlopen. Alleen de definitieve halte bij station Amsterdam Zuid vormt nog een probleem.
Na maanden voorbereiding stortten we op 1 december 2020 beton voor de extra reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid, de Brittenpassage. De klus was in ijltempo geklaard. Maar indrukwekkend was het wel.
Bouwliefhebbers opgelet. Sinds 13 november 2020 staat een extra webcam gericht op de bouw van twee dakdelen voor de extra reizigerspassage van station Amsterdam Zuid. U kunt het werk nu live volgen vanaf de noord- en de zuidkant.
Vanaf 15 november 2020 bouwen we 5 nachten achter elkaar aan een tijdelijke constructie voor de bovenleiding van de trein bij station Amsterdam Zuid. Waarom is dat nodig? En wat heeft dit werk te maken met de nieuwe reizigerspassage?
Nu in de krappe ruimte tussen de metrosporen een bouwterrein is aangelegd, zijn de bouwers van Zuidasdok gestart met het ‘echte werk’: de bouw van twee dakdelen voor de nieuwe stationspassage, die we in augustus 2021 op hun plek schuiven.
We bereiden de bouw voor van twee dakdelen voor de extra entree van station Amsterdam Zuid. Dat gebeurt tussen twee metrosporen. Hoe bouw je twee betonnen kolossen op minimale werkruimte? Het is niet de enige uitdaging, weet Emiel Vergouw.
Het werk aan de extra reizigerstunnel voor Amsterdam Zuid, de Brittenpassage, gaat gestaag door. In april en augustus 2021 schuiven we het tweede en derde dakdeel op hun plaats. De voorbereidingen buiten starten al op 14 september 2020.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.