skip to main content
Alle artikelen

Alle artikelen

werken

Van het dieptepunt naar het hoogtepunt voor RAI Hotel

Op een hele kleine driehoek, ingeklemd tussen de RAI, de A10 en de Europaboulevard, verrijst Hotel RAI Amsterdam. De bouw startte eind 2016 in de diepte: met het aanbrengen van damwanden voor een bouwkuip. Dat was een spannende klus, vanwege de nabijgelegen Noord/Zuidlijn. Nu is de aannemer bijna zover dat hij de lucht in kan. En wel naar een hoogte van 90 meter. Wij namen samen met de bouwers en blauwe pakken (ontwikkelaar) een kijkje in de bouwput.
werken

Als duwen niet lukt wordt het trillen

UPDATE: De eerste fase (15 tot met 17 maart) is afgerond. Uit de metingen zijn geen bijzonderheden naar voorgekomen. De volgende fase is de lange zijde langs de Parnassus weg. De natril werkzaamheden starten mogelijk vanaf dinsdag 28 maart en gaan door tot vrijdag 21 april 2017. Gedurende deze periode zal worden nagetrild maximaal 2 uur per dag tijdens filetijd (vanaf 7:00 tot 9:00 uur).
werken

Waarom wordt het grootste hotel van de Benelux bij de RAI gebouwd?

Op woensdag 26 oktober werd de eerste steen van het nhow (spreek uit: nauw) Hotel bij de RAI gelegd. Dit, nu al, iconische gebouw van architect Rem Koolhaas wordt met 650 kamers het grootste hotel van de Benelux. In dezelfde week liet burgemeester Eberhard van der Laan weten dat de drukte in de stad van onder andere toeristen een serieus probleem is. Waarom is Zuidas heel blij met het nieuwe hotel en wat doet nhow Amsterdam RAI met de drukte in de stad?
werken

Hotel ontwikkeling kavel 14

Er is gestart met het bouwrijp maken van kavel 14. De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van heel veel ondergrondse infra structuur, zoals kabels voor telecom en elektra.
werken

Zuidas is blij met nieuwe rechtbank

‘Wij zijn ontzettend blij met een prachtige rechtbank en een nieuw stedenbouwkundig ensemble in het hart van de Zuidas.’ Dat zei Klaas de Boer, directeur van Zuidas Amsterdam, tijdens de presentatie van de nieuwbouwplannen op 25 mei.
  1. Vorige
  2. 1
  3. 2