Alle artikelen
Gekozen filters:
Voor het project Zuidasdok kappen we in het huidige kapseizoen minder dan de 8.000 bomen die we eerder hadden aangekondigd. Meer bomen dan verwacht kunnen blijven staan tot het volgende kapseizoen, dat start op 1 november 2019.
Alle duurzame mobiliteitsoplossingen bij elkaar in één platform, voor werkgevers én werknemers. In Zuidas vind je voortaan in een handomdraai een alternatieve reismethode op het nieuwe mobiliteitsplatform vanAtotZuidas.nl.
Vanaf woensdag 23 januari zullen we ongeveer twee weken lang damwanden de laatste meters de grond in trillen. Dit doen we telkens tussen 08.00 – 10.00 uur. Deze methode zorgt voor geluids- en trillingshinder.
In de Prinses Irenestraat – het stuk tussen de Beethovenstraat en de Prinses Margrietstraat – is de bestrating verdwenen. De straat krijgt een nieuwe inrichting. Vlak daarnaast, op de voormalige Vijfhoek, is het parkje ondertussen bijna klaar.
Waar Zuidas bouwt, verdwijnt veel groen. Jammer, vindt ook Jan Willem Obbink, groenadviseur van de gemeente Amsterdam. Maar hij ziet ook dat er groen terugkomt. En soms worden kosten noch moeite gespaard om bijzondere, oude bomen te behouden.
De Prinses Irenestraat ligt tot eind maart open en dat betekent veel omleidingsroutes. Om fietsers beter te informeren, proberen we voor het eerst onderscheid te maken met de gele borden voor automobilisten. Dus fietsers, let op de roze borden.
Velen namen in 2018 de moeite om hun mening over ons te geven. Sommigen complimenteerden ons of gaven advies. Daar werden we vrolijk van. Voor anderen deugden we niet. Soms, maar niet altijd natuurlijk, werden we ook daar vrolijk van.
Voor hotel Crowne Plaza aan het Gershwinplein, was december een topmaand. Maar inkoper Ewout Mekkes doet zijn werk niet anders dan in andere maanden. Hij is het hele jaar door gangmaker achter het omgevingsbewuste beleid van het hotel.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft extra geld vrijgemaakt voor fietsenstallingen bij treinstations en voor fietsroutes. Zuidas is al goed bedeeld, maar zal nog beter bereikbaar worden dankzij investeringen elders.
Op dit moment werken we aan plannen voor de ontwikkeling van Verdi, het gebied tussen de Amstelveenseweg, de Schinkel en De Nieuwe Meer. Daarbij kijken we specifiek naar de natuurwaarden die in het gebied aanwezig zijn.
Amsterdam heeft duurzaamheid hoog in het vaandel. Dat geldt zeker ook voor Zuidas. Om te mogen bouwen of ontwikkelen in Zuidas telt duurzaamheid mee als selectiecriterium. De BREEAM-score (spreek uit: brie-am) is een belangrijk instrument.
Nu het laat licht wordt en vroeg donker, maakt fietsverlichting het verschil. Kom daarom op donderdagochtend 13 december naar de Fred. Roeskestraat en ontvang gratis fietslampjes.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.