Alle artikelen
Gekozen filters:
Een nieuw stuk fundering voor de extra stationspassage, een verbreed perron en een bochtje in treinspoor 4. Dat is de oogst van ruim 100 uur werk in het Paasweekend. Dinsdagochtend 6 april 2021 reden de trein en metro weer normaal.
De fundering voor twee dakdelen van de extra passage van station Amsterdam Zuid, zit in de grond. Zaterdag 3 april 2021 werden de wapeningskorven aangebracht en volgestort met beton. Vooralsnog verloopt het werk volgens schema. Een impressie van de werkzaamheden.
We zijn druk met de voorbereidingen voor het lange werkweekend met Pasen. Dan maken we de fundering voor twee nieuwe dakdelen van de extra stationspassage van station Amsterdam Zuid – de Brittenpassage. We monteren nu de rupskranen.
Vanaf 1 april 2021 werken we van 20.00 uur tot 6 april 05.00 uur dag en nacht door bij Zuidasdok. Eén van de klussen is het aanbrengen van een bocht in treinspoor 4, zodat we perron 3-4 kunnen verbreden. ‘Echt een verbetering’, aldus Tjeerd Dierckxsens.
Vanaf donderdag 1 april 20.00 uur tot dinsdag 6 april 05.00 uur werken we 24/7 aan het dak van de nieuwe reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid. Hoewel de A10 deze keer gewoon in gebruik blijft, heeft het werk wel gevolgen voor het (OV)-verkeer.
Op 1 april 2021 is het zover: dan bouwen we vanaf 20.00 uur tot 6 april 5.00 uur de fundering voor twee dakdelen van de nieuwe reizigerspassage. Omdat we maar beperkt tijd hebben, doen we nu enkele proeven zodat we zeker weten dat de operatie slaagt.
De begin- en eindhalte van de Amsteltram (lijn 25) komt voorlopig aan de Eduard van Beinumstraat, aan de noordkant van station Amsterdam Zuid. Dat zijn de opdrachtgevers van Zuidasdok overeengekomen.
Met Pasen, dat bij ons al op donderdag 1 april om 20.00 uur begint, plaatsen we de fundering van twee stukken dak voor de extra reizigerstunnel onder station Amsterdam Zuid. Een trein- en een metrospoor halen we ervoor weg. Een spannende klus.
Het gebeurt hartje Zuidas en ze zijn reusachtig. Toch zal het niet veel mensen opvallen dat we momenteel twee delen van het dak bouwen voor de extra reizigerstunnel die station Amsterdam Zuid krijgt. Kijk even mee met de bouwers.
Ook met avondklok zijn we weer druk aan het werk tussen de trein- en metrosporen bij station Amsterdam Zuid. Tot en met 4 februari 2021 bereiden we ’s nachts de verbreding voor van het perron waaraan de treinsporen 3 en 4 liggen.
De kantoren in Zuidas stonden na half maart 2020 vrijwel leeg. Scholen en voorzieningen waren grotendeels dicht. Bewoners moesten, net als in de rest van het land, hun dagelijks leven aanpassen. En de bouwers van Zuidas? Zij werkten door.
De Amstelveenlijn, tramlijn 25, is in bedrijf. Officieel vanaf zondag 13 december 2020, maar meereizen kan nu al. De vernieuwing is geheel volgens plan verlopen. Alleen de definitieve halte bij station Amsterdam Zuid vormt nog een probleem.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.