Alle artikelen
Gekozen filters:
Naast de 216 starterswoningen van Stepstone verrijst Ceci, een complex van 25 vrijesector appartementen met een minimumgrootte van 70 vierkante meter. Op de begane grond komen commerciële voorzieningen. Ceci moet eind 2026 klaar zijn.
Benieuwd waar we aan bouwen in en rondom station Amsterdam Zuid? Op dinsdag 16 april 2024 om 16.00 uur organiseren we een rondleiding langs alle werkzaamheden. De wandeling gaat onder andere naar de extra reizigerspassage, de Brittenpassage.
Vanaf 2 april tot en met vrijdag 28 juni 2024 wordt naast de Jachthavenweg een tijdelijke tramloods gebouwd voor de museumtram. Daar komt enige verkeershinder bij kijken. Ook zijn enkele parkeervakken tijdelijk niet te gebruiken.
Veilig bouwen vormt een van de grootste uitdagingen voor Zuidasdok. We bouwen immers in een druk, bebouwd gebied en altijd in de buurt van de A10 en het spoor. Hoe zorgen we ervoor dat het veilig blijft?
Van april tot en met juli 2024 werken we bij de metroviaducten over de Parnassusweg. We treffen dan voorbereidingen om hier in de zomer een nieuw viaduct te kunnen bouwen. In deze periode sluiten we een aantal keer de oostelijke rijbaan (stad in).
Ruim 150 mensen bezochten op 12 maart 2024 de markt in het Informatiecentrum Zuidas-Zuidasdok. Naast oude bekenden, zagen we juist ook veel nieuwe gezichten. Mensen met specifieke vragen en mensen met brede interesse in Zuidas en Zuidasdok.
Palen, palen en nog meer palen. Onder het dak van de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid staat alles in het teken van funderingswerk. In totaal gaan zo’n 350 palen de grond in voor de vloer van de nieuwe Brittenpassage.
In 2024 gaat de reconstructie van knooppunt De Nieuwe Meer na een lange voorbereiding in uitvoering. Tijdens twee inloopbijeenkomsten op woensdag 13 maart krijgt u van ons een inkijkje in de werkzaamheden en de bijkomende hinder van de komende jaren.
De gemiddelde waardering voor reizen naar Zuidas is in 2023 gedaald naar 6,9, het laagste cijfer sinds 2016. De alom toegenomen drukte, mede door werkzaamheden, is de belangrijkste oorzaak. Dit blijkt uit de Mobiliteitsenquête 2023.
Tussen 7 juli en 26 augustus 2024 rijden de metro’s bij station Amsterdam Zuid volgens een aangepaste dienstregeling. Metrolijnen 50 en 51 rijden dan in beide richtingen over één spoor in plaats van twee. Ger Walstra van het GVB vertelt erover.
Haar definitieve entrees krijgt de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid, de Brittenpassage, pas in 2036. Maar bij de opening in 2027 zijn ze al goed herkenbaar, laat een levensgrote impressie van de zuidelijke ingang zien.
Het gebied tussen Kapel & Convict en de gebouwen van AkzoNobel, Stibbe en het St. Nicolaaslyceum krijgt de komende jaren een nieuwe inrichting. Het voorlopig ontwerp voor de openbare ruimte is klaar. Het wordt groen en parkachtig.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.