skip to main content
ABN AMRO en EY kiezen voor autodeeldienst van Amber

Het gaat om een pilot van een jaar. ABN AMRO en EY achten innovaties in mobiliteit noodzakelijk om de bereikbaarheid van de Zuidas ook in de toekomst te garanderen. Door Amber naar Zuidas te brengen zetten ze daartoe een concrete stap. Medewerkers kunnen de file vermijden door andere vormen van transport te gebruiken om naar het werk te komen: de fiets of het openbaar vervoer. Vervolgens biedt Amber de mogelijkheid om overdag naar zakelijke afspraken te gaan. Met behulp van intelligente voorspellende software en elementen zoals agenda-integratie kan Amber garanderen dat er een auto beschikbaar is wanneer een medewerker die nodig heeft.

Goede oplossing

‘De stap naar Zuidas is erg belangrijk voor ons’, zegt Steven Nelemans, CEO van Amber. ‘We zijn nu actief in het zakelijke hart van Nederland waar we laten zien dat ook voor professionals een deelauto een goede oplossing is.’ Amber startte in mei 2017 bij ABN AMRO in Eindhoven, opende in september een hub bij de High Tech Campus Eindhoven en voegde daar vorige maand nog hubs aan toe bij Flight Forum in Eindhoven en Fontys Hogescholen in Eindhoven en Tilburg.

Mobiliteit op afroep

Amber is een autodeeldienst dat gebruik maakt van een app en van aangepaste elektrische BMW i3’s, met als doel om met minder auto’s meer mensen te bedienen. De Amber app geeft gebruikers op afroep toegang tot elektrische mobiliteit. De service is momenteel beschikbaar voor bedrijven die hun medewerkers op een flexibele manier mobiliteit willen bieden.

Amber is een van de initiatieven die de automobiliteit in Zuidas moet verminderen. Begin april starten wij met de tweede ronde van de Zuidas Mobility Experience.

Geef uw mening

Peter Snabilie

Goed op weg naar een schonere stad!