Tip: zet een zoekwoord tussen “aanhalingstekens” voor nauwkeurige zoekresultaten.
- Voorbereiding extra pechhaven A10 Zuid Van 29 januari tot en met 16 februari 2024 sluiten we Spoorslag, het pad parallel aan de A10 Zuid bij de voetbalvelden van AFC Amsterdam. We bereiden hier de aanleg voor van een extra pechhaven op de A10 Zuid.
- Geplande 24-uursopvang Kop Zuidas van de baan Kop Zuidas krijgt geen woonzorgvoorziening voor voormalig dak- en thuislozen op kavel K. Om de voorziening betaalbaar te houden zijn minstens 30 woonunits nodig. Daarvoor is niet genoeg ruimte. Aanbesteding van de kavel is in het 2de kwartaal 2024.
- Boordevol 2024 voor station Amsterdam Zuid Dit jaar gaan we in sneltreinvaart verder met de vernieuwing van station Amsterdam Zuid. Een hoogtepunt: eind 2024 ziet ook de noordkant van de Brittenpassage het daglicht. Maar eerst verzetten we nog bergen werk. De werkzaamheden op een rijtje.
- Omgeving nieuwe Strawinskyhuis wordt opgeknapt Van 15 januari tot en met vrijdag 8 maart 2024 herstellen we de openbare ruimte rondom het vernieuwde Strawinskyhuis. Daarmee wordt ook het Strawinskypad weer toegankelijk. Vooral in de eerste week is er wat geluidshinder.
- Vier maanden bouwen aan Brittenpassage in beeld De tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid krijgt vorm. In vier maanden tijd haalden we een enorme hoeveelheid zand weg onder de A10, trein- en metrosporen, waarmee de contouren van de nieuwe passage zichtbaar werden. Een terugblik in beeld.
- 2023 was het jaar van schuiven en graven De contouren van de tweede passage van station Amsterdam Zuid werden zichtbaar. Evenals de vernieuwing van de bestaande passage. Veel bouwprojecten werden opgeleverd. En we bouwden een mooi zomerfeest. Dat – en nog veel meer – was 2023 in Zuidas.
- Zuidasdok rapporteert over eerste helft 2023 De opdrachtgevers van Zuidasdok hebben de Amsterdamse gemeenteraad en de Tweede Kamer geïnformeerd over de voortgang van Zuidasdok in de eerste zes maanden van 2023.
- Grondmonitoring cruciaal bij werk onder spoor Voor de vernieuwing van station Amsterdam Zuid werken we in een dijk die grotendeels uit zand bestaat. Wat doet het met de grond als we ons een weg naar de nieuwe Brittenpassage graven, duwen en trillen? De bouwmanager en een grondspecialist geven uitleg.
- Inrit spoedpost Amstelveenseweg nu stuk veiliger In het weekend van 16 en 17 december 2023 pasten we de inrit naar de spoedpost van het Amsterdam UMC, locatie VUmc aan. De inrit is breder en overzichtelijker, waardoor het nu vooral voor fietsers en voetgangers een stuk veiliger is.
- 23 meter diep boren in de Brittenpassage Onder het dak van de extra passage van station Amsterdam Zuid doen we veel meer dan alleen maar graven. Alexander Bor van Bouwcombinatie Nieuw-Zuid vertelt ons er alles over. ‘Begin 2024 is de zuidkant van de Brittenpassage op diepte.’