skip to main content

De eerste Zuidas Mobility Experience vond plaats in het najaar van 2017. Op 3 april zijn we in Zuidas gestart met de tweede ronde. Zeventig deelnemers van verschillende bedrijven krijgen de kans om mee te doen en hun tijd ver vooruit te reizen. Alle deelnemers reizen een maand lang met een Zuidaspas met reistegoed, waarmee zij overal kunnen reizen zoals zij dat willen, privé én zakelijk: e-bike, trein, metro, bus, taxi, deelauto of huurauto. Een persoonlijke assistent helpt hen bij het plannen van de optimale reis.

Wat vonder eerdere deelnemers? Bekijk de video.

Ervaringen Zuidas Mobility Experience

Een maand volledige vrijheid

Met de Zuidas Mobility Experience onderzoeken we wat het betekent om volledig flexibel te reizen en wat ervoor nodig is om mensen die met de auto naar Zuidas reizen te bewegen hun auto te laten staan. Wij gebruiken de ervaringen van de deelnemers in de ontwikkeling van Mobility as a Service (MaaS) op de Zuidas.  MaaS moet zorgen dat een combinatie van openbaar vervoer, (deel)vervoerssystemen, de fiets etc. een serieus alternatief vormen voor de (lease)auto. Dat kan door alle diensten via één app te bundelen en met goede reis- en routeinformatie te ontsluiten. Dit leidt er niet alleen toe dat reizigers flexibele en klantgerichte reisopties krijgen, tegen lagere kosten en een hogere tevredenheid. Het leidt ook tot een duurzamere Zuidas. Zuidas-bedrijven hebben al eerder afspraken gemaakt over hun streven naar gebruik van milieuvriendelijker vervoermiddelen.

Praktische info voor deelnemers

Heb je vragen tijdens de Zuidas Mobility Experience, neem dan contact op met onze klantenservice 088 934 34 14 (tussen 8:00-20:00) of mail naar info@itravelbc.nl.

Geef uw mening