We verplaatsen het metroperron van lijn 52 bij station Amsterdam Zuid richting de Beethovenstraat – en zelfs tot daarboven. Zo maken we ruimte voor werk aan het station. Op zaterdag 4 en zondag 5 juni verhogen we de overkapping boven het metroperron.
Van 27 mei tot 8 juli 2022 sluiten we de onderdoorgang Overschiestraat/Luchtvaartstraat (A10 West) voor autoverkeer. We gaan hier kabels en leidingen verleggen ter voorbereiding op de geplande vernieuwing van knooppunt De Nieuwe Meer.
Kabels en leidingen zijn bij bouwprojecten vaak een onderbelicht onderwerp. Ze zijn weinig zichtbaar – of beter gezegd onzichtbaar. Tegelijkertijd ligt de ondergrond vol met kabels en leidingen. Als die grond nodig is, kunnen ze in de weg liggen.
Een groen gebied waar openbaar vervoer en de stedelijke omgeving in elkaar overvloeien. Dat is de gedachte achter het ontwerp van het nieuwe station – of beter gezegd: openbaar vervoersknooppunt – Amsterdam Zuid. Hoe wordt het voor reizigers?
Zuidasdok heeft de Amsterdamse gemeenteraad en de Tweede Kamer geïnformeerd over de voortgang in de tweede helft van 2021. De vernieuwing van station Amsterdam Zuid werd gegund en de aanbesteding startte voor de aanpak van knooppunt De Nieuwe Meer.
Tussen 22 juli en 3 augustus gaan de A4 en de A10 Zuid richting Utrecht dicht. En treinen rijden met een aangepaste dienstregeling. Wat betekent dit voor u? Ask&GO geeft u een persoonlijk reisadvies, bijvoorbeeld via Whatsapp.
Tussen 8 en 13 mei 2022 werken we ’s nachts aan het viaduct onder de Beethovenstraat. We plaatsen een staalconstructie omdat erboven een metroperron komt. We sluiten één rijrichting en het fiets- en voetpad af tussen 22:00 en 6:00 uur.
Van zaterdag 16 juli tot en met vrijdag 22 juli rijdt lijn 52 (de Noord/Zuidlijn) niet op station Amsterdam Zuid. We bouwen dan aan twee nieuwe, tijdelijke metroperrons. Een precisieklus op een postzegel. Waarom en hoe doen we dat?
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.