skip to main content
Bij Lebkov hebben klanten altijd gelijk

Het is de eerste vestiging van Lebkov & Sons in Zuidas en de vijfde zaak van Akkerhuis, maar hij doet alsof het zijn eerste is. ‘Het is toch alsof het je kind is, dat je met liefde grootbrengt. Zo’n zaak kun je niet vanachter je bureau managen. Je moet hier rondlopen, finetunen, kijken, een bakje recht leggen, een broodje proeven, weten wie hier komt.’

Kwaliteit

Akkerhuis liep in 2004 al wekelijks rond in Zuidas. Om stromen reizigers te bestuderen. Om sfeer op te snuiven. ‘Ik heb toen diverse panden gezien, maar ze waren het steeds net niet.’ Maar dat hij ooit in Zuidas een koffie- en broodjeszaak zou openen, stond voor hem vast. ‘Wij passen hier.’ Hij steekt zijn vinger in de lucht. ‘Mensen die in Zuidas wonen en werken willen kwaliteit, maar ze willen ook snelle bediening. Tel daarbij op dat je vakkundig personeel moet hebben, dat ook nog eens vriendelijk is. Daar let ik erg op, want dat is in Amsterdam niet altijd gebruikelijk.’

Pleaser

Hij noemt zichzelf een pleaser. ‘Klanten hebben altijd gelijk. En als ze dat niet hebben, zorg je maar dat ze gelijk krijgen.’ Een mensenmens is hij. Of hij nou met de loodgieter praat of met een investeerder die net een paar miljoen heeft binnen geharkt, hij kan met beiden overweg. ‘Ik ben in deze beginfase echt aan het kijken hoe we die ‘vibe’ kunnen creëren. Je moet je hier thuis voelen.’

Lebkov, de Rus

Maar waar komt die naam vandaan? Lebkov was een Rus, die begin twintigste eeuw naar New York vertrok om zijn armetierige bestaan te ontvluchten. Daar ging hij op Wallstreet broodjes verkopen. Met een glimlach, liefde en charme. In de kille zakenwereld werd hij al snel een legende en zo opende hij zijn eerste zaak. ‘Denk je dat dit waar is?’ Akkerhuis glimlacht breeduit. ‘Nee. Er is niks van waar. En ik geloof ook niet in dit soort marketingpraatjes. Ik geloof dat je succes hebt als je met liefde en vakmanschap je zaak runt.’

Wederzijds vertrouwen

Eerlijkheid is een woord dat Akkerhuis vaak gebruikt. ‘We maken hier alles zelf. Maar ik weet ook precies waar ik de beste koffiebonen moet halen. Ik ken bijna alle leveranciers persoonlijk. Dat is belangrijk. Het gaat om het wederzijdse vertrouwen.’ Hij kijkt nu heel voorzichtig naar Utrecht om zijn zesde Lebkov te openen. ‘Maar eerst moet het hier in Zuidas helemaal goed zijn. Pas dan kan ik me focussen op iets nieuws.’

 

Geef uw mening

Marie-Christine Lodewijk

Geweldige buurman met liefde voor de zaak!

Margreet Kruize-Rota

Geweldig Gradrie. Leuk dat we nog steeds weten wie je bent. De appel valt niet ver.........

Rob

Altijd dat nichterige gelul dat die bazen pleasers zijn...een pleaser voor zijn zakcentjes bedoel je!!!!!

Danny

Nep bedrijf. Doen alsof, zelfs het eten. Verder wel leuk hoor, de Instagram posts. Maar nee, mag ook allemaal wel wat vriendelijker, collega's zijn wel ontzettend klantvriendelijk. Ik heb ze ervaren als lieve mensen. Maar soms iets te klantvriendelijk voor de baas. Blijft namelijk een bedrijf die poen moet verdienen. Ik negeer ook de tegen reactie's van meneer Grardie, hij/zij/het zal nooit mij overtuigen of er over smaak te twisten valt met zijn bruine kapitalistische krullen. Punt.

Danny

Ha Gardie, Geen koffie, graag. Ik nodig jou wel graag uit naar mijn haarsalon, als we het nu toch over krullen hebben. Misschien zou een fel oranje coupe jou wel staan. Hoe noemen ze zo'n kapsel ook alweer? The Trump? Lesje leren, jij.

Grardie

Carolien, wij zijn heel blij met contructieve feedback en verbeteren graag. Met of zonder koffie. Bij voorkeur met.

Carolien

Ga je tijdens die koffie Danny overtuigen dat je zaak wel deugd? Als ik jou was zou ik wat doen met deze negatieve feedback ipv telkens tegen de mensen in te gaan.

Grardie

Haha. Kapitalistische krullen. Danny, wij hebben elkaar nooit ontmoet geloof ik. Koffie?

Hugo de Bruijne

Absolute toptent. Anders dan de rest. Vers en kwalitatief. Een eerlijk verhaal van een ondernemer die al zijn hele leven vol passie het beste probeert te bereiken. En daar aardig in slaagt ;) een juweeltje deze nr. 5

Andrea

Zoooooo blij dat er nu ook een lebkov op de Zuidas zit! Super fijn als VU student, dat er nu weer zo een chill tentje is om lekkere koffie en lunch te kunnen halen tussen de middag

Jesse van der Ark

Kom al jaren bij Lebkov met plezier! Goed concept met veel aandacht voor kwaliteit. Sinds de overstap naar een andere koffieleverancier is de espresso niet meer naar mijn smaak. desalniettemin zal ik hier zo nu en dan te vinden zijn, maar dan voor een goede kop filter koffie.

Jesse van der Ark

Eva, nee er zit geen trollenleger achter. Vanwaar de opmerking? Tevens heb je wel een andere leverancier gehad. Voordat je het misschien verkeerd op heb gevat. Er is niks mis met jullie huidige koffie. Het is alleen niet mijn smaak.

Eva

Hoe bedoel je sinds de nieuwe koffie leverancier? Onze koffie leverancier is de afgelopen 10 jaar niet veranderd. En filter koffie bestaat pas sinds 2 jaar bij Lebkov. Zit er een trollenleger achter deze reacties?

Lizzy

Ik haal hier elke dag mijn koffie! Heerlijk! Super goede kwaliteit. Beenham sandwich is mijn favoriet!

Victor Smit

Onzin artikel, nauwelijks informatie te noemen en ook geen reclame

Grardie

Onzin reactie. Nauwelijks inhoud. Leeg geblaat.

Joris Baats

Ik vind deze tekst zo walgelijk. Lebkov is kwalitatief gezien zo overpriced. Kwantiteit boven kwaliteit is wat er boven deze interview geplakt moest worden als titel. Er lopen zelfs muizen in de zaak!

Grardie

Over smaak valt wel te twisten. Lebkov staat voor vers, zelfgemaakt en lekker. Voor een normale prijs. Kwaliteit boven alles.

Tim de Groot

Opening heeft dramatisch te lang geduurd, no go.

Grardie

1 januari ging huurcontract in. 9 april open. Wat is lang? Er hingen alleen iets eerder stickers op het pand :-)