skip to main content

Een vrachtwagen takelde de betonblokken in de week van 10 november 2020 van de straat en voerde ze af. Nu afgelopen zomer ook de laatste woongebouwen van de buurt Gershwin in gebruik zijn genomen (The George en The Gustav) is er geen bouwverkeer meer en kunnen wij dus de straat netjes afmaken en de bomen planten. De betonblokken op de stoep, die wel wat weg hadden van reusachtige legostenen, stonden daar om illegaal parkeren tegen te gaan. Een tijdelijke oplossing, want mooi zag het er niet uit.

De blokken zijn weg, wat rest is hun afdruk
Marcel Steinbach

Bomenplantseizoen

Omdat het nu bomenplantseizoen is, konden we de blokken vervangen. Hiervoor in de plaats komen 26 ‘Gleditsia Skyline’ hoogstambomen. Op dit moment zijn ze zo’n 3 meter hoog. De straat ziet er nu al vriendelijker en aantrekkelijker uit. Inmiddels zijn er ook prullenbakken besteld die we binnenkort in de Gershwinlaan plaatsen. Ook die dragen bij aan een prettige, veilige en schone woonbuurt.

26 hoogstambomen worden geplant
Marcel Steinbach

Groter plan

Het planten van de bomen staat overigens niet op zichzelf, maar maakt onderdeel uit van een groter inrichtingsplan voor de openbare ruimte van deze relatief nieuwe woonbuurt. Eerder hebben we samen met bewoners bijvoorbeeld al een nieuwe invulling gegeven aan drie zijstraten van de Gershwinlaan. Hier kan nu gesport en gespeeld worden, of je kunt er een broodje eten aan een van de tafels in de Peter Schatstraat.

De Gershwinlaan
Marcel Steinbach

Rosy Wertheimstraat

De nieuwe inrichting van de laatste zijstraat van de Gershwinlaan, de Rosy Wertheimstraat, vormt het sluitstuk van de nieuwe inrichting van de buurt Gershwin. De ontwerpers zijn nu bezig met een ontwerp dat aansluit op de wensen van de buurtbewoners. Binnenkort hopen we het voorlopige ontwerp te kunnen laten zien.

Geef uw mening

Gerelateerde artikelen

wonen

Kappen en planten bij Kapel & Convict

Om de buitenruimte van Kapel & Convict geschikt te maken voor de nieuwe bewoner, het Conservatorium van Amsterdam, moeten we 15 bomen met een beperkte toekomstverwachting kappen. Er komen er 26 voor terug.
reizen
2

Onderzoek naar mobiliteit in coronatijd

Hoe reist u nu van en naar Zuidas? Of reist u nu even niet? We voeren een mobiliteitsonderzoek uit om te weten te komen of we maatregelen moeten nemen om Zuidas coronaproof bereikbaar te houden of te maken. Daar hebben we u bij nodig.
werken
wonen
4

Vergroening van het noordwestelijk deel van Verdi

In verschillende deelplannen ontwikkelen we het gebied Verdi, dat tussen De Nieuwe Meer en de Amstelveenseweg ligt. Nu werken we aan deelplan 2. Daar willen we het groene karakter versterken. Bewoners vragen zich af hoe we dat doen.
Meer artikelen