De werkzaamheden hebben geen invloed op het autoverkeer. Ook station Amsterdam Zuid blijft goed bereikbaar. Wel rijdt de trein van 18 t/m 28 januari 2025 met een aangepaste dienstregeling. Houdt u daarom rekening met volle(re) treinen en meer drukte op de perrons. Bent u in de gelegenheid om de spits te mijden en/of thuis te werken, dan is dat aan te raden. Is dat niet mogelijk, raadpleeg dan enkele dagen vooraf de NS-reisplanner of kijk op 9292.nl.
Veel onderdeks werk in Brittenpassage
We vervangen in deze periode een van de twee tijdelijke treinperrons voor een definitief treinperron. De afgelopen maanden bouwden we al aan de wanden en liften waarin de (rol)trappen naar dit toekomstige treinperron komen. Het perron wordt op deze wanden gebouwd. Veel werk vindt straks onderdeks plaats in de stationspassage: we verwijderen hier funderingspalen die nodig waren voor de bouw, zagen palen af en verwijderen een deel van het beton uit die palen. Omdat we zagen en een sloophamer gebruiken kan er geluidshinder zijn in de directe omgeving van de Brittenpassage. Om die reden doen we het sloopwerk zo veel mogelijk overdag.
Tweede treinperron
Van 15 tot en met 23 maart 2025 rijden de treinen opnieuw een aangepaste dienstregeling. We bouwen dan het tweede definitieve treinperron voor de Brittenpassage. Uiteraard informeren we u dan weer over de precieze datums en eventuele hinder. Ook leggen we binnenkort uit hoe we de treinperrons opbouwen. Houd hiervoor de website in de gaten.
Zuidasdok: volop werk in 2025
In 2025 werken we volop aan station Amsterdam Zuid en knooppunt De Nieuwe Meer. Om u vast een idee te geven, hebben we een overzicht gemaakt van de grootschalige hinder (pdf) die we in 2025 verwachten.
Artikel delen:
Geef uw mening