skip to main content
Laatste kavel in buurt Mahler krijgt duurzaam kantoor

De kavel bevindt zich op de hoek van de Parnassusweg en de Claude Debussylaan. Station Amsterdam Zuid ligt op steenworp afstand en wanneer de extra reizigerstunnel – de Brittenpassage – open is (uiterlijk in 2027) bevindt de toegang tot treinen en metro’s zich vrijwel tegenover het gebouw. Daarmee ontstaat, in combinatie met de nabijgelegen parkeergarage Mahler, een flexibel mobilteitsaanbod voor werknemers.

Kraamkamer voor duurzaamheid

Een eigen hoofdkantoor zien Arcadis, G&S Vastgoed en BNP Paribas Nederland als een unieke kans om hoge duurzaamheidseisen te stellen en het pand te benutten als kraamkamer van nieuwe duurzame concepten. Het gaat de partijen daarbij niet alleen om de milieu-impact van bouwen en ontwikkelen, maar ook om het versterken van een leefbare omgeving op langere termijn. De ambitie is om het duurzaamste gebouw van Zuidas te realiseren. Op de begane grond van het gebouw kunnen belangstellenden terecht om kennis te maken met duurzame en digitale innovaties van Nederlandse bodem.

De kavel, met nu nog padelbanen

Gezonde en productieve filosofie

Arcadis is verantwoordelijk voor het duurzame ontwerp en de engineering. BNP Paribas Real Estate en G&S Vastgoed implementeren er een duurzame, gezonde en productieve filosofie voor hedendaagse kantoren. Die passen ze ook al toe bij andere kantoorontwikkelingen. Zo werken dezelfde partijen al samen aan het ‘verticale bos’ Wonderwoods, hartje Utrecht.

Geef uw mening

CEASAR

zijn de architecten en bestuurders wel eens in DUBAI geweest ?? dat betwijfel ik ten zeerste , dan zouden ze weten wat hoogbouw is , we tellen hier toch niet met ca 24verdiepingen , maar helaas ze rommelen maar door

Marnix

Als je op zoek bent naar een stedenbouwkundig voorbeeld, ga je toch niet in Dubai kijken?!? Het heeft helemaal geen zin om veel hoger dan 20 verdiepingen te bouwen

Marcel

De Zuidas is in mijn ogen een verschrikking; een krankzinnig strookje Dubai langs de snelweg. Een aanfluiting voor een stad waar uitgebalanceerde en ingetogen stedebouw voorheen de norm was (grachtengordel, plan zuid van Berlage, naoorlogse uitbreidingen van Van Eesteren).

Rutger

de grachtengordel was in zijn tijd totaal niet ingetogen, relatief hoge gebouwen in vergelijking met omringende dorpen, en weelderige architectuur met bonte gevelversiering. De Zuidas is daarentegen in de huidige tijd vrij ingetogen als je het vergelijkt met de hoogbouw in andere steden zoals NY en Dubai.

Daan

Gaan we dat handjevol torentjes waarvan de hoogste amper boven de 100 meter uitkomt met Dubai vergelijken? Serieus? 😂

Ceasar

Wederom verdwijnt er weer een kleine akker Groen , Er blijft niets over zolang dit college in het zadel zit ,er liggen vast nog meer plannen in de lade die boven water komen als zij weg zijn ,te betreuren

Daan

Net als Tim erg benieuwd naar het ontwerp! Andere vraag: wanneer wordt de openbare ruimte hier aangepakt? Op de Parnassusweg lopen trambaan, autoweg en fietspad niet recht en er liggen nog sporen van de voormalige sneltram. Logisch toen de 51 reed, maar heeft nu geen functie meer. De Gustav Mahlerlaan wordt nog altijd door de trambaan onderbroken zonder oversteek.

ferre

Ik las dat een definitieve herinrichting nog even op zich laat wachten. er wordt gekeken naar een voorlopige brug om de oversteek richting de andere kant van de Mahlerlaan wat gemakkelijker te maken :)

Ryan

What will happen to the existing padel courts?

Maurice

Maybe they could incorporate the courts into the new building; perhaps in the basement. Can be easily done. Otherwise, they could move to the RAI - lots of space there..

John

who cares

Tim

Heel goed nieuws! Is er al een ontwerp bekend of datum start bouw?