We gaan de verouderde rails, de betonnen ondergrond en de verharding van de trambaan vervangen tussen het IJsbaanpad en het Skûtjespad. Tegelijkertijd vernieuwen we een deel van de metrohalte. We maken beneden meer ruimte voor de overstap op de bus of de tram door de metro-toegangspoorten naar het perron te verplaatsen. Ook maken we de oversteek naar de bus- en tramhaltes, die over het fietspad loopt, overzichtelijker. Ov-reizigers kunnen tijdens het onderhoud de oostelijke ingang (aan de kant van de VU) gebruiken. De westelijke ingang is afgesloten.
Geluidshinder en omleiding
Om de hinder zoveel mogelijk te beperken, voeren we de werkzaamheden tegelijk uit. We werken daarbij dag en nacht door. Dat kan geluidshinder opleveren voor omwonenden. De Amstelveenseweg is tijdens het onderhoud vanuit noordelijke richting tot en met het IJsbaanpad bereikbaar. Automobilisten die verder richting het zuiden reizen, worden omgeleid via de Parnassusweg en kunnen via de De Boelelaan de Amstelveenseweg weer op. De Fred. Roeskestraat is alleen te bereiken voor het verkeer dat vanuit zuidelijke richting over de Amstelveenseweg naar het noorden rijdt.

Fietsers en voetgangers
Het fiets- en voetpad voor de westelijke ingang van metrostation Amstelveenseweg is tijdens het onderhoud afgesloten. Fietsers en voetgangers uit noordelijke richting kunnen op de kruising bij het IJsbaanpad oversteken naar de ingang van het metrostation aan de overkant – deze oostelijke ingang blijft tijdens het onderhoud in gebruik. Het kan vanwege de werkzaamheden voorkomen dat we ook het kruispunt bij het IJsbaanpad moeten afsluiten. In dat geval volgt een omleiding vanaf het iets noordelijker gelegen Stadionplein.
Tramlijn 24
Tramlijn 24, die normaal vanuit de Stadionweg en via de Amstelveenseweg naar de De Boelelaan rijdt, volgt tijdens het onderhoud een verkorte route tot het Stadionplein. Hij rijdt daarna verder naar een tijdelijk eindpunt aan het Haarlemmermeercircuit. Daar kan de reiziger overstappen op buslijnen 62 (GVB), 347 of 357 (beide Connexxion) naar de De Boelelaan.
Comfortabeler overstappen
Later volgen meer maatregelen om het gebruik van de ov-overstappunt prettiger te maken, zoals het plaatsen van een geluidsscherm tussen de haltes en de autorijbaan.
Delen via
Geef uw mening
Wat jammer dat er voor die korte zomerperiode niet één van de 4 (!!!) rijbanen voor auto's in zuidelijke richting ter beschikking wordt gesteld aan de fietsende medemens. Nu moeten fietsers twee keer de drukke Amstelveenseweg oversteken om hun route richting Amstelveen te kunnen vervolgen, met alle vertraging van dien.
Beste, Dat er geen van de rijbanen open kan blijven komt door het feit dat de tram van middenligging naar zijligging gaat en dus alle banen kruist. Oversteken over de Amstelveenseweg hoeft niet om naar Amstelveen te komen. Het Piet Kranenbergpad is een goed en fijn alternatief. Groet Peter
Dit zijn toch verschrikkelijke vooruitzichten voor dat trammetje van Uithoorn naar nergens. Altijd in de regen overstappen en eigenlijk nergens komen. Geen schouwburg Amstelveen, Amsterdam of Concertgebouw of wat voor museum ooit........... Jammer, jammer, jammer.
Zelfs regenen doet het niet meer, ook dat nog.