Verkeershinder
Weggebruikers moeten in ieder geval tijdens de ochtend en avondspits rekening houden met extra reistijd. Er zijn twee van de drie rijstroken beschikbaar. Stel indien mogelijk de reis uit, kies een andere route of werk thuis als dat kan.
Herstelwerkzaamheden
De beschadigde rijstrook blijft gesloten totdat deze hersteld is. Deze week wordt ‘s nachts de schade aan de weg hersteld. Hier zijn meerdere nachten voor nodig.
Busbaan
De busbaan richting de Amstelveenseweg is wel bereikbaar en kan gebruikt worden door de bussen.
Verbreding A10 Zuid
De werkzaamheden zijn nodig om de A10 Zuid te kunnen verbreden. We leggen extra rijbanen aan, met ieder twee extra rijstroken, bedoeld voor bestemmingsverkeer. Vanaf knooppunt De Nieuwe Meer zijn hier onder meer extra viaducten nodig over de Amstelveenseweg en het Piet Kranenbergpad, en extra bruggen over de Schinkel. Voor de bouw van deze bruggen en viaducten treffen we nu voorbereidingen. We brengen op verschillende locaties langs de A10 Zuid tijdelijke damwanden de grond in. Dat doen we om daarna het talud (de schuine kanten van de dijk waarop de A10 Zuid ligt) te kunnen afgraven. De damwanden zorgen er dan voor dat de weg stabiel blijft liggen. Het afgraven is nodig, omdat er geen ruimte is om naast het talud de extra rijbanen te bouwen. We bouwen ze op de plek waar nu het talud ligt.
Artikel delen:
Geef uw mening
A, die damwand zette ze toch om juist het de functie van het grond over te nemen? Wat heeft die damwand anders voor zin?
Het talud daar is behoorlijk scherp en diep. Daarbij een zware machine, vlak bij de rand en een forse trilhamer oid en de grond gaat inklinken en/schuiven. Dat is geen foutje-pardon. Als ze achter die danwanden het talud weghalen zou er best wat meer scheuren kunnen optreden
Hier wordt je toch schijt ziek van. Het is iedere dag raak. Weer in de file staan. Wanneer is dit nu eindelijk voorbij. Ze doen maar wat.
Lekker onderbouwde reactie. Ze zullen er vast over nagedacht hebben maar gaat bij jou zeker nooit wat fout