We bouwen aan de wijk Zuidas, we vernieuwen station Amsterdam Zuid en we zijn begonnen met de verbreding van de A10 Zuid. Wat vindt u daar allemaal van? En krijgt u goede en voldoende informatie of niet? Laat het ons weten, vul de enquête in.
Uw mening en uw ervaringen zorgen ervoor dat wij u zo goed mogelijk op de hoogte kunnen houden. Dankzij de enquête van een jaar geleden, wisten we bijvoorbeeld dat we ons informatiecentrum meer bekendheid moesten geven.
U gaat nog veel van ons merken
Door uw deelname aan deze enquête kunnen we het contact met u hopelijk verder verbeteren. Want één ding is zeker: u gaat de komende jaren nog veel van ons merken. En dus doen we er alles aan om u zo goed mogelijk te informeren.
Bedankt voor je antwoord Marlies. Ik dacht dat in de deelplannen van Verdi te lezen was dat er op de open plekken op het Frans Otten terrein ontwikkel onderzoeken waren ( deze waren op de tekeningen ook gearceerd en volgens mij stond erbij de tekst dat jullie met de eigenaren in gesprek waren? Deelplannen zijn wel van lang geleden natuurlijk. Ooit wel eens over nagedacht om alle sporthallen ( zuid en Frans Otten aan de rand van de ringweg te combineren ? Dat zou een prachtige geluidswand zijn en houd ook de fijnstof tegen vanaf de snelweg? Misschien een tip :) nu de ringweg breder wordt misschien wel prettig voor de omgeving. Groet Martin
Marlies | Amsterdam Zuidas
Beste Martin,
De deelplannen waar dit in staat, zijn niet meer actueel. Zodra we hier verder mee zijn, volgt er meer informatie.
Wat betreft het de sportlocatie aan de rand van de ringweg: Het plan was om de Sporthallen Zuid in een nieuw gestapeld gebouw langs de A10 onder te brengen, zodat dit ook een geluidswal voor de geplande woningbouw zou zijn. De gemeenteraad heeft vorig jaar echter anders besloten. Dus dit plan gaat nu niet door.
Martin
Wanneer worden er plannen gemaakt om het gehele gebied rond IJsbaanpad een keer goed aan te pakken . De gebouwen zijn oud en erg laag en breed . Als je Sporthallen zuid , Frans Otten , Arsenal en de tennisclubs samen in een plan brengt en de gebouwen de hoogte in gooit maak je meer ruimte vrij voor woningen en voor veel meer groen. En als we dan ook nog eens de straat en weg op het IJsbaanpad een beetje aan kunnen pakken zodat iedereen veilig kan fietsen , rijden en wandelen zijn we allemaal blij .
Marlies | Amsterdam Zuidas
Beste Martin,
Excuus voor de late beantwoording van je vraag.
Er zijn op dit moment alleen concrete plannen voor de ontwikkeling van de noordzone van het IJsbaanpad, dit is het deel tussen de Amstelveenseweg en de rotonde bij de Sporthallen Zuid. Op de plek waar nu de (deels leegstaande) kantoren staan, komen nieuwe kantoren, woningen en voorzieningen. Voor de bereikbaarheid van de woonboten maakt het niet uit aan welke kant we starten. Er zal daar op termijn een periode gewerkt worden, maar de woonboten blijven altijd bereikbaar.
Er zijn geen plannen om het tenniseiland en de voetbalvelden te ontwikkelen. Het plan dat er voorheen was, nl het realiseren van een woonwijk op de plek van Sporthallen Zuid, is komen te vervallen. Er wordt nu onderzocht op welke manier Sporthallen Zuid vernieuwd worden. Als dat duidelijk is, bekijken wij welke mogelijkheden voor ontwikkeling er dan nog op die plek zijn. Als daar meer informatie over is, komen we daar op terug.
Martin
Bedankt voor je reactie Marlies. Waar ik en vele bewoners van de woonboten onze vraagtekens bij zet is dat jullie beginnen aan de ingang/begin van IJsbaanpad en niet aan het einde van IJsbaanpad. Dit wordt tegen die tijd een lastig verhaal met bereikbaarheid etc terwijl als je van achter naar voren werkt hier geen last van hebt. Idereen begrijpt heus wel dat het een kwestie van tijd is dat het tenniseiland, voetbalclub een sport/woon werkgebied wordt en dat is niet erg maar begin daar dan want dat is voor de ontsluiting beter.
Marlies | Amsterdam Zuidas
Beste Martin, voor de strook langs het IJsbaanpad ligt een plan, waarvoor momenteel het bestemmingplan wordt aangepast. Er komen op de plek tussen de Amstelveenseweg en de rotonde bij Sporthallen Zuid, woningen, kantoren en voorzieningen. In het artikel https://zuidas.nl/blog/2023/11/09/ontwerpbestemmingsplan-noordzone-ijsbaanpad-ter-inzage/ op deze website lees je er meer over.
Voor het gebied aan de kant van Sporthallen Zuid zijn we aan het onderzoeken hoe we dit kunnen ontwikkelen, nu de bouw van een nieuwe gestapelde sporthal niet doorgaat. Ook daar lees je meer over in het bovengenoemde artikel.
Peetje30
Het afsluiten van bijna alle fietspaden tussen Amsterdam en Amstelveen vind ik onacceptabel.
Op jullie site staat neem zoveel mogelijk de fiets, maar dat wordt echt bijna onmogelijk gemaakt. Ik zou graag zien dat er extra aandacht komt voor de fietsroutes. Jullie zouden de fietsroute prioriteit 1 moeten maken, hoe meer mensen op de fiets, hoe beter het is voor de doorstroming en het milieu. Zoals het nu geregeld is, is het echt een aanfluiting.
Caroline de Vries
Beste Peetje30,
Inderdaad vinden er op dit moment veel werkzaamheden plaats op en rond de Zuidas. Het gaat om zowel nieuwbouw werkzaamheden als werkzaamheden voor het Zuidasdok. Het is helaas onvermijdelijk dat hier hinder van ondervonden wordt en ook dat dit de komende jaren nog tot hinder zal leiden.
Tegelijk proberen we de fietspaden zo min mogelijk (lang) af te sluiten en waar afsluiting onvermijdelijk is, worden fietsers om de werkzaamheden geleid middels een zo kort mogelijke omleidingsroute. Ook proberen we de werkzaamheden zo op elkaar af te stemmen dat deze zo min mogelijk tot gelijktijdige hinder leiden.
Tot slot vindt er regelmatig overleg plaats met de Fietsersbond, waarbij ook de fietsverkeershinder ter sprake komt.
Ik gebruik station Zuid regelmatig voor trein en metroverbinding en mis een centraal scherm met daar op de vertrektijden voor trein en metro, zodat ik weet wat de mogelijkheden zijn. Aan de Minrvazijde hangt een scherm, maar alleen voor de treinrn. Aan de Zuidaszijde hangt er niets en is er alleen een kiosk met informatie over de treinen. Niet alleen is de kiosk 's avonds niet open, maar ook wordt de kiosk bemand door onbeleefd personeel.
Graag dus een centraal/gecombineerd scherm met vertrektijden en perrons voor beide ingangen!
Imce, Zuidasdok
Bedankt voor uw bericht. Op station Amsterdam Zuid hebben NS en GVB hun eigen informatieschermen. Uw wens voor een gecombineerd scherm heb ik doorgegeven aan NS en GVB en zij nemen het mee in de besprekingen voor de nieuwe reizigerspassage. Voor nu is de NS-app een alternatief om alle reismogelijkheden, inclusief metro en trein, in één overzicht te zien.
Uw klacht over onbeleefd gedrag is als algemene klacht gedeeld met het management van Kiosk.
Aron
Ik vind jullie fantastisch en hartstikke lieve mensen, maar de nieuwe website is een achteruitgang. En niet omdat ik dingen niet kan vinden, of omdat het nieuw is en dus eng.. maar omdat de homepage bizar weinig echte content bevat. En dat is knap omdat jullie van minder breed naar beeldvullende website zijn gegaan. Het is gewoon slecht ontworpen. En dat nu de helft van alle berichten A10-hinder-meldingen zijn maakt de website gewoon per definitie interessant. Voor filehinder zijn er tal van websites voorhanden, voor ontwikkeling Zuidas maar 1...
Ilona - Redactie
Beste Aron, dank voor je feedback op de vernieuwde website. De homepage laat een selectie van verschillende soorten actualiteiten zien: het laatste nieuws van het Zuidas en Zuidasdok gebied, de wegwerkzaamheden, video's, livestreams van het station en de A10 Zuid... Op de homepage kun je doorklikken naar meer actualiteiten, zoals al het nieuws (https://zuidas.nl/alle-artikelen). En via het hoofdmenu vind je de bouwprojecten, agenda, beeldbank en meer.
Zuidas krijgt er in rap tempo woningen, kantoren en voorzieningen bij. Daar is elektriciteit voor nodig, maar het netwerk dreigt overbelast te raken. De gemeente daagt daarom de markt uit om mee te denken over oplossingen. De inschrijving is nu geopend.
Van vrijdag 6 juni 22.00 uur tot dinsdag 10 juni 05.00 uur werken we in knooppunt De Nieuwe Meer aan de verbindingsweg van de A10 Zuid naar de A10 West. De weg is afgesloten. In de nacht van 6 op 7 juni is ook de verbinding A4 richting A10 dicht.
Vanaf 28 mei 22.00 uur tot maandag 2 juni 05.00 uur verplaatsen en verlagen we de weg tussen de A10 Zuid en de A10 West. Zo kunnen we daarboven later een fly-over naar de A4 Schiphol/Rotterdam bouwen. En we gaan meer doen, daar bij de A10 West.
Geef uw mening
Bedankt voor je antwoord Marlies. Ik dacht dat in de deelplannen van Verdi te lezen was dat er op de open plekken op het Frans Otten terrein ontwikkel onderzoeken waren ( deze waren op de tekeningen ook gearceerd en volgens mij stond erbij de tekst dat jullie met de eigenaren in gesprek waren? Deelplannen zijn wel van lang geleden natuurlijk. Ooit wel eens over nagedacht om alle sporthallen ( zuid en Frans Otten aan de rand van de ringweg te combineren ? Dat zou een prachtige geluidswand zijn en houd ook de fijnstof tegen vanaf de snelweg? Misschien een tip :) nu de ringweg breder wordt misschien wel prettig voor de omgeving. Groet Martin
Beste Martin, De deelplannen waar dit in staat, zijn niet meer actueel. Zodra we hier verder mee zijn, volgt er meer informatie. Wat betreft het de sportlocatie aan de rand van de ringweg: Het plan was om de Sporthallen Zuid in een nieuw gestapeld gebouw langs de A10 onder te brengen, zodat dit ook een geluidswal voor de geplande woningbouw zou zijn. De gemeenteraad heeft vorig jaar echter anders besloten. Dus dit plan gaat nu niet door.
Wanneer worden er plannen gemaakt om het gehele gebied rond IJsbaanpad een keer goed aan te pakken . De gebouwen zijn oud en erg laag en breed . Als je Sporthallen zuid , Frans Otten , Arsenal en de tennisclubs samen in een plan brengt en de gebouwen de hoogte in gooit maak je meer ruimte vrij voor woningen en voor veel meer groen. En als we dan ook nog eens de straat en weg op het IJsbaanpad een beetje aan kunnen pakken zodat iedereen veilig kan fietsen , rijden en wandelen zijn we allemaal blij .
Beste Martin, Excuus voor de late beantwoording van je vraag. Er zijn op dit moment alleen concrete plannen voor de ontwikkeling van de noordzone van het IJsbaanpad, dit is het deel tussen de Amstelveenseweg en de rotonde bij de Sporthallen Zuid. Op de plek waar nu de (deels leegstaande) kantoren staan, komen nieuwe kantoren, woningen en voorzieningen. Voor de bereikbaarheid van de woonboten maakt het niet uit aan welke kant we starten. Er zal daar op termijn een periode gewerkt worden, maar de woonboten blijven altijd bereikbaar. Er zijn geen plannen om het tenniseiland en de voetbalvelden te ontwikkelen. Het plan dat er voorheen was, nl het realiseren van een woonwijk op de plek van Sporthallen Zuid, is komen te vervallen. Er wordt nu onderzocht op welke manier Sporthallen Zuid vernieuwd worden. Als dat duidelijk is, bekijken wij welke mogelijkheden voor ontwikkeling er dan nog op die plek zijn. Als daar meer informatie over is, komen we daar op terug.
Bedankt voor je reactie Marlies. Waar ik en vele bewoners van de woonboten onze vraagtekens bij zet is dat jullie beginnen aan de ingang/begin van IJsbaanpad en niet aan het einde van IJsbaanpad. Dit wordt tegen die tijd een lastig verhaal met bereikbaarheid etc terwijl als je van achter naar voren werkt hier geen last van hebt. Idereen begrijpt heus wel dat het een kwestie van tijd is dat het tenniseiland, voetbalclub een sport/woon werkgebied wordt en dat is niet erg maar begin daar dan want dat is voor de ontsluiting beter.
Beste Martin, voor de strook langs het IJsbaanpad ligt een plan, waarvoor momenteel het bestemmingplan wordt aangepast. Er komen op de plek tussen de Amstelveenseweg en de rotonde bij Sporthallen Zuid, woningen, kantoren en voorzieningen. In het artikel https://zuidas.nl/blog/2023/11/09/ontwerpbestemmingsplan-noordzone-ijsbaanpad-ter-inzage/ op deze website lees je er meer over. Voor het gebied aan de kant van Sporthallen Zuid zijn we aan het onderzoeken hoe we dit kunnen ontwikkelen, nu de bouw van een nieuwe gestapelde sporthal niet doorgaat. Ook daar lees je meer over in het bovengenoemde artikel.
Het afsluiten van bijna alle fietspaden tussen Amsterdam en Amstelveen vind ik onacceptabel. Op jullie site staat neem zoveel mogelijk de fiets, maar dat wordt echt bijna onmogelijk gemaakt. Ik zou graag zien dat er extra aandacht komt voor de fietsroutes. Jullie zouden de fietsroute prioriteit 1 moeten maken, hoe meer mensen op de fiets, hoe beter het is voor de doorstroming en het milieu. Zoals het nu geregeld is, is het echt een aanfluiting.
Beste Peetje30, Inderdaad vinden er op dit moment veel werkzaamheden plaats op en rond de Zuidas. Het gaat om zowel nieuwbouw werkzaamheden als werkzaamheden voor het Zuidasdok. Het is helaas onvermijdelijk dat hier hinder van ondervonden wordt en ook dat dit de komende jaren nog tot hinder zal leiden. Tegelijk proberen we de fietspaden zo min mogelijk (lang) af te sluiten en waar afsluiting onvermijdelijk is, worden fietsers om de werkzaamheden geleid middels een zo kort mogelijke omleidingsroute. Ook proberen we de werkzaamheden zo op elkaar af te stemmen dat deze zo min mogelijk tot gelijktijdige hinder leiden. Tot slot vindt er regelmatig overleg plaats met de Fietsersbond, waarbij ook de fietsverkeershinder ter sprake komt.
Ik gebruik station Zuid regelmatig voor trein en metroverbinding en mis een centraal scherm met daar op de vertrektijden voor trein en metro, zodat ik weet wat de mogelijkheden zijn. Aan de Minrvazijde hangt een scherm, maar alleen voor de treinrn. Aan de Zuidaszijde hangt er niets en is er alleen een kiosk met informatie over de treinen. Niet alleen is de kiosk 's avonds niet open, maar ook wordt de kiosk bemand door onbeleefd personeel. Graag dus een centraal/gecombineerd scherm met vertrektijden en perrons voor beide ingangen!
Bedankt voor uw bericht. Op station Amsterdam Zuid hebben NS en GVB hun eigen informatieschermen. Uw wens voor een gecombineerd scherm heb ik doorgegeven aan NS en GVB en zij nemen het mee in de besprekingen voor de nieuwe reizigerspassage. Voor nu is de NS-app een alternatief om alle reismogelijkheden, inclusief metro en trein, in één overzicht te zien. Uw klacht over onbeleefd gedrag is als algemene klacht gedeeld met het management van Kiosk.
Ik vind jullie fantastisch en hartstikke lieve mensen, maar de nieuwe website is een achteruitgang. En niet omdat ik dingen niet kan vinden, of omdat het nieuw is en dus eng.. maar omdat de homepage bizar weinig echte content bevat. En dat is knap omdat jullie van minder breed naar beeldvullende website zijn gegaan. Het is gewoon slecht ontworpen. En dat nu de helft van alle berichten A10-hinder-meldingen zijn maakt de website gewoon per definitie interessant. Voor filehinder zijn er tal van websites voorhanden, voor ontwikkeling Zuidas maar 1...
Beste Aron, dank voor je feedback op de vernieuwde website. De homepage laat een selectie van verschillende soorten actualiteiten zien: het laatste nieuws van het Zuidas en Zuidasdok gebied, de wegwerkzaamheden, video's, livestreams van het station en de A10 Zuid... Op de homepage kun je doorklikken naar meer actualiteiten, zoals al het nieuws (https://zuidas.nl/alle-artikelen). En via het hoofdmenu vind je de bouwprojecten, agenda, beeldbank en meer.