skip to main content

Ter plekke kijken is niet zo eenvoudig, omdat de bouw plaatsvindt tussen de sporen en achter bouwschuttingen. Maar via de twee webcams kijkt u eerste rang

Noordelijke camera

De noordelijke camera staat op het dak van het Atrium en geeft momenteel zicht op de bouw van de dakdelen 2 en 3 van de nog te bouwen Brittenpassage. Voor deze nieuwe reizigerstunnel zijn zeven dakdelen nodig. Het eerste dakdeel schoven we in november 2019 op zijn plek, het tweede bouwen we nu en het derde dakdeel het komend voorjaar. Zowel het tweede als het derde dakdeel schuiven we vanaf dit bouwterrein in augustus 2021 naar hun definitieve locatie.

Zuidelijke camera

De zuidelijke camera staat op het dak van Baker McKenzie en geeft zicht op het bouwterrein naast de snelweg A10 Zuid. Vanaf hier schoven we in november 2019 het eerste dakdeel door de A10 naar zijn plek. In een latere fase van het project zal deze camera ook weer interessant beeld opleveren.

Geef uw mening

Willem Veenstra

Jammer dat de lens van camera twee nat is........

Gerelateerde artikelen

reizen
4

Het wordt weer een latertje bij Zuidasdok

Vanaf 15 november 2020 bouwen we 5 nachten achter elkaar aan een tijdelijke constructie voor de bovenleiding van de trein bij station Amsterdam Zuid. Waarom is dat nodig? En wat heeft dit werk te maken met de nieuwe reizigerspassage?
werken
13

Bouweiland Zuidasdok klaar voor echte werk

Nu in de krappe ruimte tussen de metrosporen een bouwterrein is aangelegd, zijn de bouwers van Zuidasdok gestart met het ‘echte werk’: de bouw van twee dakdelen voor de nieuwe stationspassage, die we in augustus 2021 op hun plek schuiven.
werken

Zuidasdok bouwt werkeiland tussen de sporen

We bereiden de bouw voor van twee dakdelen voor de extra entree van station Amsterdam Zuid. Dat gebeurt tussen twee metrosporen. Hoe bouw je twee betonnen kolossen op minimale werkruimte? Het is niet de enige uitdaging, weet Emiel Vergouw.
Meer artikelen