Alle artikelen
Gekozen filters:
Anneke Wevers ging als (voormalig) bestuurslid van de Vereniging Beethovenstraat-Parnassusweg (de Prinses Irenebuurt), in beroep tegen het bestemmingsplan RAI. Met succes, want het plan is aangepast. Is ze tevreden?
Op een hele kleine driehoek, ingeklemd tussen de RAI, de A10 en de Europaboulevard, verrijst Hotel RAI Amsterdam. De bouw startte eind 2016 in de diepte: met het aanbrengen van damwanden voor een bouwkuip. Dat was een spannende klus, vanwege de nabijgelegen Noord/Zuidlijn. Nu is de aannemer bijna zover dat hij de lucht in kan. En wel naar een hoogte van 90 meter. Wij namen samen met de bouwers en blauwe pakken (ontwikkelaar) een kijkje in de bouwput.
Op woensdag 26 oktober werd de eerste steen van het nhow (spreek uit: nauw) Hotel bij de RAI gelegd. Dit, nu al, iconische gebouw van architect Rem Koolhaas wordt met 650 kamers het grootste hotel van de Benelux. In dezelfde week liet burgemeester Eberhard van der Laan weten dat de drukte in de stad van onder andere toeristen een serieus probleem is. Waarom is Zuidas heel blij met het nieuwe hotel en wat doet nhow Amsterdam RAI met de drukte in de stad?
De halfronde Europahal van Amsterdam RAI (en bijhorende reclametoren ‘het Signaal’) hebben officieel de status van Rijksmonument verkregen. De Rijkdienst voor het Cultureel Erfgoed heeft het ontwerp van architect Alexander Bodon aangeduid als ‘kenmerkend voorbeeld van de vernieuwing in de wederopbouwperiode’. De in 1961 geopende Europahal is het eerste gebouw van het huidige RAI-complex aan het Europaplein, dat onder regie van architect Mels Crouwel met het Elicium (2009) en Amtrium (opening voorjaar 2015) nog steeds in ontwikkeling is.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.