Alle artikelen
Gekozen filters:
Het kostte meer tijd dan gedacht, maar aan het einde van de middag van 30 mei zaten alle damwandplanken voor de ondergrondse fietsparkeergarage op de Vijfhoek op hun plek. Daarmee is de bouwkuip rondom gesloten met damwanden. Een week later, op 7 juni, waren ook de 197 boorpalen voor de fundatie de grond ingedraaid, waarna de 37 meter hoge stelling kon worden afgevoerd. Johan Zwaans, namens bouwer Van Boekel Zeeland de uitvoerder op dit werk kijkt terug en vooruit.
Op een hele kleine driehoek, ingeklemd tussen de RAI, de A10 en de Europaboulevard, verrijst Hotel RAI Amsterdam. De bouw startte eind 2016 in de diepte: met het aanbrengen van damwanden voor een bouwkuip. Dat was een spannende klus, vanwege de nabijgelegen Noord/Zuidlijn. Nu is de aannemer bijna zover dat hij de lucht in kan. En wel naar een hoogte van 90 meter. Wij namen samen met de bouwers en blauwe pakken (ontwikkelaar) een kijkje in de bouwput.
Het echte werk is begonnen. Op de Vijfhoek, het terrein aan de noordkant van het Zuidplein, is begin april groot materieel gearriveerd om funderingspalen en damwanden te plaatsen. Over een jaar moet hier een ondergrondse parkeergarage liggen, die plek biedt aan 3.500 fietsen.
UPDATE: De eerste fase (15 tot met 17 maart) is afgerond. Uit de metingen zijn geen bijzonderheden naar voorgekomen. De volgende fase is de lange zijde langs de Parnassus weg. De natril werkzaamheden starten mogelijk vanaf dinsdag 28 maart en gaan door tot vrijdag 21 april 2017. Gedurende deze periode zal worden nagetrild maximaal 2 uur per dag tijdens filetijd (vanaf 7:00 tot 9:00 uur).
Op woensdag 26 oktober werd de eerste steen van het nhow (spreek uit: nauw) Hotel bij de RAI gelegd. Dit, nu al, iconische gebouw van architect Rem Koolhaas wordt met 650 kamers het grootste hotel van de Benelux. In dezelfde week liet burgemeester Eberhard van der Laan weten dat de drukte in de stad van onder andere toeristen een serieus probleem is. Waarom is Zuidas heel blij met het nieuwe hotel en wat doet nhow Amsterdam RAI met de drukte in de stad?
Er is gestart met het bouwrijp maken van kavel 14. De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van heel veel ondergrondse infra structuur, zoals kabels voor telecom en elektra.
‘Wij zijn ontzettend blij met een prachtige rechtbank en een nieuw stedenbouwkundig ensemble in het hart van de Zuidas.’ Dat zei Klaas de Boer, directeur van Zuidas Amsterdam, tijdens de presentatie van de nieuwbouwplannen op 25 mei.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.