Alle artikelen
Gekozen filters:
50 vrachtwagens met ieder 10 kuub beton waren op 9 juni 2021 nodig voor het derde dakdeel van de nieuwe reizigerstunnel voor station Amsterdam Zuid. ‘Vooral logistiek was het een uitdaging’, zegt Frank van Klaren van bouwcombinatie ZuidPlus.
Een nieuw stuk fundering voor de extra stationspassage, een verbreed perron en een bochtje in treinspoor 4. Dat is de oogst van ruim 100 uur werk in het Paasweekend. Dinsdagochtend 6 april 2021 reden de trein en metro weer normaal.
De fundering voor twee dakdelen van de extra passage van station Amsterdam Zuid, zit in de grond. Zaterdag 3 april 2021 werden de wapeningskorven aangebracht en volgestort met beton. Vooralsnog verloopt het werk volgens schema. Een impressie van de werkzaamheden.
Vanaf 1 april 2021 werken we van 20.00 uur tot 6 april 05.00 uur dag en nacht door bij Zuidasdok. Eén van de klussen is het aanbrengen van een bocht in treinspoor 4, zodat we perron 3-4 kunnen verbreden. ‘Echt een verbetering’, aldus Tjeerd Dierckxsens.
Na maanden voorbereiding stortten we op 1 december 2020 beton voor de extra reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid, de Brittenpassage. De klus was in ijltempo geklaard. Maar indrukwekkend was het wel.
Nu in de krappe ruimte tussen de metrosporen een bouwterrein is aangelegd, zijn de bouwers van Zuidasdok gestart met het ‘echte werk’: de bouw van twee dakdelen voor de nieuwe stationspassage, die we in augustus 2021 op hun plek schuiven.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.