skip to main content
Alle artikelen

Alle artikelen

werken

Dialoog Zuidasdok en aannemers ten einde

Lange conversaties, complexe vraagstukken en liters koffie. Het zijn de hoofdingrediënten van de reeks gesprekken die Zuidasdok en de twee geselecteerde aannemerscombinaties bijna een jaar met elkaar hebben gevoerd. Dit als onderdeel van de aanbesteding die is gericht op belangrijke thema’s als een slimme bouwlogistiek, hinderbeperkende maatregelen en het ontwerp van station Amsterdam Zuid. Vorige week is er een eind gekomen aan de zogenoemde dialoogfase.
werken

Welstandskader zorgt voor harmonie tussen Zuidasdok en omgeving

Het Concept Welstandskader Zuidasdok is gereed! Hierin staat beschreven aan welke welstandscriteria de bouwwerken van Zuidasdok moeten voldoen. Het kader schept onder andere voorwaarden voor de vormgeving, kwaliteit en omvang van de bouwsels. Deze eisen worden gesteld zodat de Zuidasdoktunnels, de verbrede A10 Zuid en het nieuwe station Amsterdam Zuid straks in harmonie zijn met de directe omgeving. Het Concept Welstandskader Zuidasdok ligt de komende zes weken ter inzage voor inspraak.
werken

Aanvraag kapvergunning Zuidasdok in voorbereiding

De voorbereidende werkzaamheden voor Zuidasdok krijgen steeds meer vorm. Over enkele weken vragen we de kapvergunning aan voor het verwijderen van de bomen in het plangebied Zuidasdok. Omdat de zuidelijke A10 over een lengte van zo’n 7 kilometer wordt verbreed en deels ondergronds wordt gebracht, moeten we de bomen in de middenbermen en op de taluds verwijderen. De kap zal gefaseerd plaatsvinden, de eerste fase staat gepland voor september 2017.
werken

Bestemmingsplan Zuidasdok vastgesteld door gemeenteraad Amsterdam

Een volgende stap in de ontwikkeling van de Zuidas: op 20 april heeft de gemeenteraad van Amsterdam unaniem het Bestemmingsplan Zuidasdok vastgesteld en besloten om geen exploitatieplan vast te stellen.
werken

Tracébesluit Zuidasdok gewijzigd vanwege aanvullende geluidsmaatregelen

Het Tracébesluit Zuidasdok (wijziging 2016) is 10 november vastgesteld. Dit is een aanpassing op het in maart door de minister van Infrastructuur en Milieu vastgestelde Tracébesluit Zuidasdok.
werken

Voor Zuidasdok verdwijnen 10.000 bomen

Voor het project Zuidasdok verdwijnen niet een paar bomen, maar rond de 10.000, samen met veel struiken. Het gaat om bomen op een stuk van ruim 5 km langs de A10 en bij de knooppunten Amstel en De Nieuwe Meer. Na enkele jaren inventarisatie blijkt dat enkele nog kunnen worden verplaatst, maar dat zo’n 10.000 bomen niet kunnen worden gespaard. De kap zal overigens op zijn vroegst pas vanaf de herfst van 2017 gebeuren.
reizen
werken
wonen

Voor Zuidasdok verdwijnen 10.000 bomen

Voor het project Zuidasdok verdwijnen niet een paar bomen, maar rond de 10.000, samen met veel struiken. Het gaat om bomen op een stuk van ruim 5 km langs de A10 en bij de knooppunten Amstel en De Nieuwe Meer. Na enkele jaren inventarisatie blijkt dat enkele nog kunnen worden verplaatst, maar dat zo’n 10.000 bomen niet kunnen worden gespaard. De kap zal overigens op zijn vroegst pas vanaf de herfst van 2017 gebeuren.
  1. Vorige
  2. 1
  3. 22
  4. 23
  5. 24
  6. 25

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.

Bedankt voor uw aanmelding.

Blijf op de hoogte

Wilt u geïnformeerd blijven over de ontwikkeling van Zuidas en de bouw van Zuidasdok? Vul dan hieronder uw e-mailadres in. U kunt zelf aangeven waarover en hoe vaak u berichten ontvangt.

Hoe vaak wil je van ons horen:

Op de hoogte gehouden over:

Themas

Projecten