Alle artikelen
Gekozen filters:
Een nieuw stuk fundering voor de extra stationspassage, een verbreed perron en een bochtje in treinspoor 4. Dat is de oogst van ruim 100 uur werk in het Paasweekend. Dinsdagochtend 6 april 2021 reden de trein en metro weer normaal.
De fundering voor twee dakdelen van de extra passage van station Amsterdam Zuid, zit in de grond. Zaterdag 3 april 2021 werden de wapeningskorven aangebracht en volgestort met beton. Vooralsnog verloopt het werk volgens schema. Een impressie van de werkzaamheden.
We zijn druk met de voorbereidingen voor het lange werkweekend met Pasen. Dan maken we de fundering voor twee nieuwe dakdelen van de extra stationspassage van station Amsterdam Zuid – de Brittenpassage. We monteren nu de rupskranen.
Vanaf donderdag 1 april 20.00 uur tot dinsdag 6 april 05.00 uur werken we 24/7 aan het dak van de nieuwe reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid. Hoewel de A10 deze keer gewoon in gebruik blijft, heeft het werk wel gevolgen voor het (OV)-verkeer.
Op 1 april 2021 is het zover: dan bouwen we vanaf 20.00 uur tot 6 april 5.00 uur de fundering voor twee dakdelen van de nieuwe reizigerspassage. Omdat we maar beperkt tijd hebben, doen we nu enkele proeven zodat we zeker weten dat de operatie slaagt.
De begin- en eindhalte van de Amsteltram (lijn 25) komt voorlopig aan de Eduard van Beinumstraat, aan de noordkant van station Amsterdam Zuid. Dat zijn de opdrachtgevers van Zuidasdok overeengekomen.
Met Pasen, dat bij ons al op donderdag 1 april om 20.00 uur begint, plaatsen we de fundering van twee stukken dak voor de extra reizigerstunnel onder station Amsterdam Zuid. Een trein- en een metrospoor halen we ervoor weg. Een spannende klus.
Ook met avondklok zijn we weer druk aan het werk tussen de trein- en metrosporen bij station Amsterdam Zuid. Tot en met 4 februari 2021 bereiden we ’s nachts de verbreding voor van het perron waaraan de treinsporen 3 en 4 liggen.
Na maanden voorbereiding stortten we op 1 december 2020 beton voor de extra reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid, de Brittenpassage. De klus was in ijltempo geklaard. Maar indrukwekkend was het wel.
Bouwliefhebbers opgelet. Sinds 13 november 2020 staat een extra webcam gericht op de bouw van twee dakdelen voor de extra reizigerspassage van station Amsterdam Zuid. U kunt het werk nu live volgen vanaf de noord- en de zuidkant.
Vanaf 15 november 2020 bouwen we 5 nachten achter elkaar aan een tijdelijke constructie voor de bovenleiding van de trein bij station Amsterdam Zuid. Waarom is dat nodig? En wat heeft dit werk te maken met de nieuwe reizigerspassage?
Nu in de krappe ruimte tussen de metrosporen een bouwterrein is aangelegd, zijn de bouwers van Zuidasdok gestart met het ‘echte werk’: de bouw van twee dakdelen voor de nieuwe stationspassage, die we in augustus 2021 op hun plek schuiven.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.