Alle artikelen
Gekozen filters:
Het project Zuidasdok gaat nu echt impact hebben. Vrijdagavond 10 mei 2019, vanaf 22.00 uur zijn de A4 en de buitenring van de A10 Zuid dicht. En na de laatste trein rijdt de volgende pas weer maandagochtend. Wat gaan we dit weekend doen?
Het eerste deel van het dak van de nieuwe Brittenpassage schuiven we in het Pinksterweekend (van 8 tot 10 juni 2019) op zijn plek. Maar al vanaf vrijdag 10 mei 2019 ondervinden reizigers overlast van dit huzarenstukje. Wat moet er allemaal gebeuren?
Met een paar zware hijskranen heeft bouwcombinatie ZuidPlus in de nacht van 3 op 4 mei 2019 het nieuwe gebouw voor metropersoneel op zijn eveneens nieuwe plek gezet, bij metrohalte Amstelveenseweg. De operatie verliep soepel.
Gaat u vrijdagavond 3 mei na 23 uur de weg op? Houd dan rekening met afsluitingen. Vanaf 23 uur tot 7 uur de volgende ochtend kunt u geen gebruik maken van de A10 Zuid tussen knooppunt Amstel en knooppunt De Nieuwe Meer, vanwege werkzaamheden direct naast de snelweg. De werkzaamheden maken deel uit van het project Zuidasdok.
In de komende maanden zijn er in en rond Amsterdam nogal wat evenementen. Gaat u daarheen? Houd er dan rekening mee dat er vijf weekenden lang geen treinen rijden naar de stations Amsterdam Zuid en RAI. De A4 en A10 Zuid zijn afgesloten van Badhoevedorp in oostelijke richting.
Voor de toekomstige fietsers-, voetgangers- en ecotunnel tussen de Antonio Vivaldistraat en het Beatrixpark is op 23 april 2019 beton gestort voor het eerste dakdeel. Het kan nu uitharden en wordt in het weekend van 8 juni op zijn plaats geschoven, net als het dek van de Brittenpassage.
We zijn begonnen met het opknappen van de Fred. Roeskestraat, ter hoogte van de Warnersblokken, de monumentale woonblokken aan de Dirk Schäferstraat. Tegelijkertijd is de aanpassing begonnen van het IJsbaanpad, tegenover de Fred. Roeskestraat.
Vanaf vrijdag 19 april 2019 sluit ongeveer een derde van de fietsenstalling Zuidplein. Na de zomer start een verbouwing. Ook de overkapping van de rolband (‘tapis roulant’) krijgt een opknapbeurt. Er blijven straks minder fietsplekken over.
Bouwcombinatie ZuidPlus start in het weekend van 6 en 7 april 2019 met de sloop van de tunnel waardoor tot 3 maart sneltram 51 reed. Op zaterdag levert dat lawaai op. Er zijn gevolgen voor de metrolijnen 50 en 51 en voor het autoverkeer.
De nieuwe groene inrichting van de Prinses Irenestraat vordert. De aanleg van de ‘watervertragende groenstrook’ is in volle gang. Vanaf zaterdag 6 april leggen we nieuwe bestrating aan. Daarna volgen nog wat laatste werkzaamheden.
We weten nog niet hoe het gebouw eruit komt te zien dat moet verrijzen naast Hourglass en station Amsterdam Zuid. Dat het spectaculair wordt, weten we intussen wel. Er hebben zich meerdere partijen gemeld voor de ontwikkeling van de kavel 2A.
De tunnel waardoor tot begin maart metro- en tramlijn 51 liep (de Amstelveenlijn) is door bouwcombinatie ZuidPlus ontdaan van rails, bovenleidingen en ballast. Binnenkort start de sloop van de betonnen ‘koker’ zelf.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.