Alle artikelen
Gekozen filters:
De inrichting van de grote ‘bakken’ in de Benjamin Brittenstraat, de Peter Schatstraat en de Leonard Bernsteinstraat laat langer op zich wachten dan gewenst. Deze inrichting komt tot stand in een bijzondere samenwerking met de bewoners.
Het college van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam heeft op 26 februari 2019 een aantal belangrijke documenten voor de ontwikkeling van Verdi (het gebied tussen de Amstelveenseweg, de Schinkel en de Nieuwe Meer) vrijgegeven voor inspraak.
Zuidas-nieuwkomer Breikers geeft werkgevers advies over hun ‘mobiliteitsbeleid’. De belangrijkste tip van Breikers-directeur Rein Aarts: ‘Vraag eens aan werknemers of zij anders naar hun werk zouden willen reizen.’
Elk jaar maken we een kaart van alle uitvoeringsprojecten in Zuidas in dat lopende jaar. In 2019 werken we aan 27 projecten die te maken hebben met het vastgoed in Zuidas en 21 projecten die vallen onder de infrastructuur.
Het is zover: bedrijven kunnen zich inschrijven voor de pilot Mobility as a Service (MaaS) in Zuidas. We zoeken een partij die samen met betrokken werkgevers snel een aantrekkelijk en duurzaam alternatief voor de auto weet te realiseren.
Zuidas bouwt door, maar tegelijkertijd moet het regenwater zoveel mogelijk in het gebied zelf worden opgevangen. Een van de oplossingen is een ‘watervertragende groenstrook’. Die leggen we samen met Waternet nu aan in de Prinses Irenestraat.
Aan de Parnassusweg verrijst de nieuwe rechtbank. Op het plein daarvoor komt een fraai kunstwerk. Wilt u er meer over weten? Kom dan op vrijdag 8 februari 2019, van 15.45 tot 18.00 uur naar de Rechtbank Amsterdam, Parnassusweg 220.
Voor het project Zuidasdok kappen we in het huidige kapseizoen minder dan de 8.000 bomen die we eerder hadden aangekondigd. Meer bomen dan verwacht kunnen blijven staan tot het volgende kapseizoen, dat start op 1 november 2019.
Hoe ziet Zuidas er over vijf tot tien jaar uit? Wie daarin geïnteresseerd is, kwam op maandag 21 januari 2019 goed aan zijn trekken in Pakhuis De Zwijger. Het werd een avond van vergezichten, zonder te vervallen in luchtfietserij.
In de Prinses Irenestraat – het stuk tussen de Beethovenstraat en de Prinses Margrietstraat – is de bestrating verdwenen. De straat krijgt een nieuwe inrichting. Vlak daarnaast, op de voormalige Vijfhoek, is het parkje ondertussen bijna klaar.
Woont u in Zuidas? Gefeliciteerd, dan bent u een van de circa 4.000 Amsterdammers die mag zeggen wat u daar van vindt. Om Zuidas tot een zo aantrekkelijk mogelijke woonwijk te maken, is uw mening erg belangrijk.
Waar Zuidas bouwt, verdwijnt veel groen. Jammer, vindt ook Jan Willem Obbink, groenadviseur van de gemeente Amsterdam. Maar hij ziet ook dat er groen terugkomt. En soms worden kosten noch moeite gespaard om bijzondere, oude bomen te behouden.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.