Alle artikelen
Gekozen filters:
Tussen de glazen perronkappen van station Amsterdam Zuid bouwen we aan (weer) een dakdeel. De gigantische betonnen plaat vormt straks een deel van het nieuwe dak van de bestaande reizigerspassage. In augustus 2024 schuiven we ‘m op zijn plek.
Zuidasdok sluit tussen eind juni en half december 2024 acht weekenden de A10 Zuid af. Deze afsluitingen zorgen voor ernstige verkeershinder en langere reistijden. We informeren u alvast over deze werkzaamheden en de mogelijke omleidingsroutes.
Benieuwd waar we aan bouwen in en rondom station Amsterdam Zuid? Op dinsdag 16 april 2024 om 16.00 uur organiseren we een rondleiding langs alle werkzaamheden. De wandeling gaat onder andere naar de extra reizigerspassage, de Brittenpassage.
Vanaf 2 april tot en met vrijdag 28 juni 2024 wordt naast de Jachthavenweg een tijdelijke tramloods gebouwd voor de museumtram. Daar komt enige verkeershinder bij kijken. Ook zijn enkele parkeervakken tijdelijk niet te gebruiken.
Veilig bouwen vormt een van de grootste uitdagingen voor Zuidasdok. We bouwen immers in een druk, bebouwd gebied en altijd in de buurt van de A10 en het spoor. Hoe zorgen we ervoor dat het veilig blijft?
In de avonden en nachten tussen 27 en 30 maart 2024 vinden werkzaamheden plaats langs de A10 Zuid in de richting Utrecht. Het verkeer kan hier hinder van ondervinden. In de nacht van vrijdag 29 op zaterdag 30 maart is oprit S108 dicht.
Van april tot en met juli 2024 werken we bij de metroviaducten over de Parnassusweg. We treffen dan voorbereidingen om hier in de zomer een nieuw viaduct te kunnen bouwen. In deze periode sluiten we een aantal keer de oostelijke rijbaan (stad in).
Het ministerie van I&W heeft aan ProRail opdracht gegeven voor een planning- en studiefase naar een toekomstig derde treinperron voor station Amsterdam Zuid. Het station heeft nu twee perrons. Zuidasdok houdt rekening met een derde perron.
Ruim 150 mensen bezochten op 12 maart 2024 de markt in het Informatiecentrum Zuidas-Zuidasdok. Naast oude bekenden, zagen we juist ook veel nieuwe gezichten. Mensen met specifieke vragen en mensen met brede interesse in Zuidas en Zuidasdok.
Palen, palen en nog meer palen. Onder het dak van de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid staat alles in het teken van funderingswerk. In totaal gaan zo’n 350 palen de grond in voor de vloer van de nieuwe Brittenpassage.
In 2024 gaat de reconstructie van knooppunt De Nieuwe Meer na een lange voorbereiding in uitvoering. Tijdens twee inloopbijeenkomsten op woensdag 13 maart krijgt u van ons een inkijkje in de werkzaamheden en de bijkomende hinder van de komende jaren.
De gemiddelde waardering voor reizen naar Zuidas is in 2023 gedaald naar 6,9, het laagste cijfer sinds 2016. De alom toegenomen drukte, mede door werkzaamheden, is de belangrijkste oorzaak. Dit blijkt uit de Mobiliteitsenquête 2023.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.