Alle artikelen
Gekozen filters:
Elk jaar maken we een kaart van alle uitvoeringsprojecten in Zuidas in dat lopende jaar. In 2019 werken we aan 27 projecten die te maken hebben met het vastgoed in Zuidas en 21 projecten die vallen onder de infrastructuur.
Velen namen in 2018 de moeite om hun mening over ons te geven. Sommigen complimenteerden ons of gaven advies. Daar werden we vrolijk van. Voor anderen deugden we niet. Soms, maar niet altijd natuurlijk, werden we ook daar vrolijk van.
Wat gaat er gebeuren in het gebied rondom de VU en Amsterdam UMC (voorheen VUmc)? En welke werkzaamheden vinden binnenkort plaats voor het project Zuidasdok? Hierover organiseerden wij op 9 juli 2018 twee bijeenkomsten.
In het gebied rondom de VU (het zogeheten Kenniskwartier) gaat de komende jaren veel gebeuren. Vlak daarnaast richten we een werkterrein in voor Zuidasdok. Op 9 juli 2018 organiseren we twee bijeenkomsten om u bij te praten.
Amsterdam Zuid wordt uitgebreid met twee extra treinsporen en een derde perron. Daarmee wordt tegemoetgekomen aan de forse groei van het aantal treinreizigers in de Amsterdamse regio.
Het aanbod aan voorzieningen en winkels in het nieuwe station Amsterdam Zuid wordt vergelijkbaar met dat van Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal. Alle winkels krijgen een invulling die past bij de kwaliteit en internationale allure van Zuidas en het nieuwe station.
Wat gebeurde er in het eerste half jaar van 2017 in Zuidas? Daarover brachten we op woensdag 13 december verslag uit aan de Amsterdamse gemeenteraad. Samengevat: er gebeurde veel. Maar de tweede helft van 2017 was ronduit spectaculair.
‘Een verhoogde fietsverbinding, die loopt van het Beatrixpark naar de Parnassusweg.’ Dat idee, de Daklaan geheten, blijkt na onderzoek onhaalbaar. Wat nu? We bekijken, in opdracht van de gemeenteraad, een alternatief.
Zuidasdok is van plan aanpassingen te doen in het ontwerp van het nieuwe station Amsterdam Zuid. Deze aanpassingen leveren in en om het station verbeteringen op voor de reiziger en eveneens wordt hiermee geanticipeerd op een mogelijke uitbreiding van het aantal sporen.
Waarom krijgt het nieuwe station Amsterdam Zuid geen gesloten overkapping? Die vraag is diverse malen gesteld, onder meer tijdens de informatiebijeenkomsten over het project Zuidasdok.
In het deelgebied Kop Zuidas (tussen de RAI, de A10 en de Amstel) wordt op de strook langs de A-10 ontwikkeld. Die krijgt een gemengde bestemming van kantoren, woningen en voorzieningen.
Voor het project Zuidasdok is onlangs een ontheffing op de wet Natuurbescherming aangevraagd. Dit heeft betrekking op werkzaamheden die voor het project uitgevoerd moeten worden en impact hebben op flora en fauna. In de digitale Staatscourant, Stadsblad de Echo en Weekblad voor Ouder Amstel is te lezen dat deze ontheffing vanaf 26 januari ter inzage ligt. Deze kennisgeving was echter voorbarig aangezien er over het ontwerpbesluit ontheffing Wet Natuurbescherming nog overleg plaatsvindt.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.