Alle artikelen
Gekozen filters:
Het is soms gevaarlijk druk op station Zuid. Zuidasdok gaat dit probleem oplossen, maar de werkzaamheden beginnen niet eerder dan in 2019. Daarom neemt ProRail nu maatregelen om reizigers ook tot die tijd meer ruimte te geven.
Op 15 september hebben de werkgevers van de Zuidas en de gemeente Amsterdam hun intentie uitgesproken om nieuwe manieren van mobiliteit te stimuleren. Dit is nodig om Zuidas bereikbaar te houden.
Deze zomer zijn er in Zuidas meerdere werkzaamheden waarvoor wegen deels of helemaal afgesloten moeten worden. De timing is bewust. Het werk zorgt voor ongemak en daarom kiezen we een periode met verhoudingsgewijs minder verkeer.
Na 26 jaar in warme buitenlanden te hebben gewoond, keerden Willy de Jong en Tony Izelaar vorig jaar terug naar Amsterdam. Ze kochten een appartement in Zuidas, waarin ze in juli hun intrek namen.
Door de werkzaamheden aan Zuidasdok, kunnen de komende tien jaar aanzienlijke verkeersproblemen ontstaan. We willen minder auto’s op de weg. Dan blijft Zuidas bereikbaar én dragen we bij aan duurzamer vormen van mobiliteit.
Ooit nagedacht wat u zult doen wanneer u de beschikking heeft over alle mogelijke vervoersmiddelen? Als u niet langer uit gewoonte of gebrek aan opties iedere dag automatisch kiest voor file of een bomvolle metro?
Het kostte meer tijd dan gedacht, maar aan het einde van de middag van 30 mei zaten alle damwandplanken voor de ondergrondse fietsparkeergarage op de Vijfhoek op hun plek. Daarmee is de bouwkuip rondom gesloten met damwanden. Een week later, op 7 juni, waren ook de 197 boorpalen voor de fundatie de grond ingedraaid, waarna de 37 meter hoge stelling kon worden afgevoerd. Johan Zwaans, namens bouwer Van Boekel Zeeland de uitvoerder op dit werk kijkt terug en vooruit.
Reis je regelmatig met het openbaar vervoer, dan is de kans groot dat je in Zuidas iemand ziet inchecken met een de enige echte gele Zuidaspas. Niet minder dan 300 Zuidassers durfden de uitdaging aan om drie maanden lang de auto te laten staan en (deels) op een andere manier naar Zuidas te reizen. Op onze kosten. We zijn nu een tijdje onderweg. Laten ze de auto ook echt staan?
Het Gustav Mahlerplein in Zuidas heeft sinds vrijdag 31 maart een nieuwe bewoner: CycleSpace, een organisatie die Amsterdam wereldwijd op de kaart moet zetten als voorloper van fietskennis en -innovatie.
Het echte werk is begonnen. Op de Vijfhoek, het terrein aan de noordkant van het Zuidplein, is begin april groot materieel gearriveerd om funderingspalen en damwanden te plaatsen. Over een jaar moet hier een ondergrondse parkeergarage liggen, die plek biedt aan 3.500 fietsen.
We zijn al een jaar bezig, maar af is de De Boelelaan niet. Er moet ook veel gebeuren. Om te beginnen dit weekend. Vanaf vrijdag 31 maart 23.00 uur werken we op de kruising Europaboulevard/De Boelelaan. Deze werkzaamheden duren tot maandag 3 april 05.00 uur. Maar dan zijn we er nog niet.
In het deelgebied Kop Zuidas (tussen de RAI, de A10 en de Amstel) wordt op de strook langs de A-10 ontwikkeld. Die krijgt een gemengde bestemming van kantoren, woningen en voorzieningen.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.