Alle artikelen
Gekozen filters:
We richten De Boelelaan Oost, tussen de Europaboulevard en de Beethovenstraat, opnieuw in. In juli en augustus vinden hiervoor voorbereidende werkzaamheden plaats. Vanaf september 2016 sluiten we rijbanen af om de herinrichting mogelijk te maken. Het verkeer moet dan rekening houden met vertraging, zeker in de spits. Helaas, een noodzakelijk kwaad.
Groen in de openbare ruimte is niet alleen mooi en fris, het is misschien wel dé oplossing om droge voeten te houden in de stad. Daarom leggen wij – de gemeente Amsterdam en Waternet – in de nieuwe woonwijk Kop Zuidas een zogenoemde watervertragende groenstrook aan. Deze groenstrook vangt regenwater tijdelijk op en zorgt voor een goede afvoer.
Bij het Atrium aan de Parnassusweg bouwen wij twee torens van 14 verdiepingen, de noord- en zuidtoren en een parkeergarage. Om de bouwkuip veilig uit te graven hebben wij de afgelopen weken 20 meter lange damwanden de grond in getrild.
De gemeente werkt aan een betere bereikbaarheid voor bewoners en bedrijven in Zuidas. Een onderdeel daarvan is het opnieuw inrichten van de De Boelelaan, gelegen tussen de Europaboulevard en de Beethovenstraat. Projectmanager Anne Bijlmer vertelt wat het opnieuw inrichten precies inhoudt.
Het Tracébesluit Zuidasdok (wijziging 2016) is 10 november vastgesteld. Dit is een aanpassing op het in maart door de minister van Infrastructuur en Milieu vastgestelde Tracébesluit Zuidasdok.
Wanneer de A10 in Zuidas onder de grond verdwijnt, dan verdwijnt ook de rechtstreekse verbinding vanaf Amsterdam Centraal naar het hart van Amstelveen. Sommigen zullen daar een traantje over laten. Want de wens om de Noord/Zuidlijn door te trekken naar Amstelveen – die al zo oud is als het metroplan zelf (1968) – lijkt dan onmogelijk. Wat gaat er gebeuren en wat komt er voor terug?
Onder het nieuwe Atriumgebouw, dat nog gebouwd moet worden, bouwen wij eerst een ondergrondse parkeergarage. Hiervoor moet de oude parkeergarage aan de A10 ook gesloopt worden. Naar verwachting zijn alle werkzaamheden eind 2016 gereed.
Vanaf zaterdag 13 februari gaat het Atrium weer verder met de bouw van de ondergrondse parkeergarage. Voor deze werkzaamheden heeft het Atrium meer ruimte nodig. Daarom sluiten wij het fietspad aan de Parnassusweg, ter hoogte van de Strawinskylaan voor een lange tijd af (tot december 2016). Het fietspad is alleen in de richting van de stad afgesloten, de andere kant (stad uit) blijft gewoon in gebruik. Fietsers die de stad in fietsen, worden omgeleid en mogen aan de andere kant fietsen.
Op dinsdag 19 januari gaf wethouder Van der Burg officieel het startsein voor de aanvang van de bouw van het 12 verdiepingen tellende kantoorgebouw NoMA House. NoMA House staat voor North of Mahler en is een initiatief van Maarsen Groep en Beheer Brouwershoff.
De gemeenteraad heeft 16 december ingestemd met het plan voor de aanpak (uitvoeringsbesluit) van het oostelijk deel van de De Boelelaan, tussen de Europaboulevard en de Beethovenstraat. De voorbereiding van het werk start in februari met het kappen van bomen. Het grootste deel van de werkzaamheden start in de zomer van 2016. Begin 2018 moet het werk af zijn.
Het terrein op de hoek van de Parnassusweg en de Gustav Mahlerlaan is onderdeel van een grondruil tussen de gemeente Amsterdam en SAX Vastgoed. Ter voorbereiding op de grondruil en daarna de start van de bouw van het kantoorgebouw NoMA House wordt dit terrein vanaf 19 oktober a.s. klaargemaakt voor ontwikkeling. Dit betekent onder andere dat het zuidelijk deel van het bosje langs de Parnassusweg wordt gekapt.
Voor de bouw van de ondergrondse parkeergarage voor het Atrium plaatsen wij op zaterdag 7, zondag 8 en maandag 9 november een mobiele kraan bij het bouwterrein. Voetgangers en fietsers leiden wij veilig om de kraan heen.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.