Alle artikelen
Gekozen filters:
Woningen, voorzieningen, het nieuwe station, een mooiere openbare ruimte. In de hoogste versnelling bouwden we door in Zuidas. Ondanks een tweede jaar thuiswerken. Met dank aan de mensen op de bouwplaatsen. Het jaar 2021 in vogelvlucht.
Vakantie, maar als gevolg van corona zit een bezoek aan de bios, het theater, een café of restaurant er niet in. Toch iets leuks doen? Maak dan een ommetje door Zuidas. Op uw eigen moment en tempo kunt u twee verrassende audiotours maken.
In het weekend van 18 en 19 december 2021 is het laatste van vijf wissels in de metrosporen gelegd. Tegelijkertijd is duizend vierkante meter vloer vervangen van het uitneembare treinperron voor spoor 1 en 2. Het werk verliep soepel.
De Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied heeft op 2 december 2021 de omgevingsvergunning verleend voor de vernieuwing van station Amsterdam Zuid. De vergunning ligt tot 14 januari 2022 ter inzage.
Bij de Beethovenstraat is in het weekend van 4 en 5 december 2021 een wissel geplaatst in het metrospoor. Dit was het derde weekend waarin we wissels aanbrachten. Ook vervingen we het tijdelijke perron waaraan de treinsporen 3 en 4 liggen.
In het weekend van 13 en 14 november 2021 plaatsten we twee extra wissels in de metrosporen. Zo kunnen metro's van het ene naar het andere spoor. Dat is nodig voor een groter werkterrein waar we nieuwe delen van de daken van twee passages gaan bouwen.
Treinreizigers op station Amsterdam Zuid hebben vanaf donderdag 4 november 2021 te maken met werkzaamheden aan de perrons. In ongeveer vijf dagen versterken we de uitneembare perrondelen ter hoogte van de tweede stationspassage die we bouwen.
Verbazing, bewondering en opwinding. Nogal wat deelnemers keken hun ogen uit tijdens de Open Dag in Zuidas, zaterdag 30 oktober 2021. Ondanks het beroerde weer namen zo’n duizend mensen deel aan een van de vele activiteiten. En ze genoten.
Tot eind 2021 werken we aan het metrospoor, vanaf station Amsterdam Zuid tot voorbij RAI. We bouwen 5 wissels in. Dit zorgt voor hinder. Het werk is nodig om een groter werkterrein te creëren tussen de metrosporen bij station Amsterdam Zuid.
Het nieuwe station Amsterdam Zuid moet een prettige én veilige omgeving bieden aan reizigers en passanten. Zo moet het brandveilig zijn. ‘Doel is zo veel mogelijk brandrisico’s uit te sluiten en altijd een goede vluchtweg mogelijk te maken.’
Op een postzegel een nieuw station bouwen voor 250.000 reizigers per dag. Woningen bouwen voor iedereen. Een wijk groener maken. Hoe doe je dat allemaal? Kom op 30 oktober 2021 naar de Open Dag in Zuidas, voor antwoorden op deze en andere vragen.
Het nieuwe station Amsterdam Zuid krijgt perronkappen van zes meter hoog. Hoe ga je die onderhouden? Er zijn meer onderhoudsuitdagingen, die al bij het ontwerp van het nieuwe station om een oplossing vroegen. ‘Daar zit veel denk- en puzzelwerk in.’
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.