Alle artikelen
Gekozen filters:
Tussen de glazen perronkappen van station Amsterdam Zuid bouwen we aan (weer) een dakdeel. De gigantische betonnen plaat vormt straks een deel van het nieuwe dak van de bestaande reizigerspassage. In augustus 2024 schuiven we ‘m op zijn plek.
In de nieuwe woonbuurt Ravel is wat bijzonders gaande. Ten zuiden van de voetbalvelden van AFC ontgraven we een gracht: de Ravelgracht. De vruchtbare grond die we daar weghalen, wordt op andere plekken in Amsterdam hergebruikt.
Naast de 216 starterswoningen van Stepstone verrijst Ceci, een complex van 25 vrijesector appartementen met een minimumgrootte van 70 vierkante meter. Op de begane grond komen commerciële voorzieningen. Ceci moet eind 2026 klaar zijn.
Benieuwd waar we aan bouwen in en rondom station Amsterdam Zuid? Op dinsdag 16 april 2024 om 16.00 uur organiseren we een rondleiding langs alle werkzaamheden. De wandeling gaat onder andere naar de extra reizigerspassage, de Brittenpassage.
Veilig bouwen vormt een van de grootste uitdagingen voor Zuidasdok. We bouwen immers in een druk, bebouwd gebied en altijd in de buurt van de A10 en het spoor. Hoe zorgen we ervoor dat het veilig blijft?
Van april tot en met juli 2024 werken we bij de metroviaducten over de Parnassusweg. We treffen dan voorbereidingen om hier in de zomer een nieuw viaduct te kunnen bouwen. In deze periode sluiten we een aantal keer de oostelijke rijbaan (stad in).
Aan de Beethovenstraat ontwikkelt Zadelhoff het complex ‘The Harmony’, met 63 sociale huurwoningen en 85 middeldure huurwoningen. Ze maken deel uit van de nieuwe woonbuurt Ravel, die verrijst tussen de velden van AFC en de De Boelelaan.
Het ministerie van I&W heeft aan ProRail opdracht gegeven voor een planning- en studiefase naar een toekomstig derde treinperron voor station Amsterdam Zuid. Het station heeft nu twee perrons. Zuidasdok houdt rekening met een derde perron.
Ruim 150 mensen bezochten op 12 maart 2024 de markt in het Informatiecentrum Zuidas-Zuidasdok. Naast oude bekenden, zagen we juist ook veel nieuwe gezichten. Mensen met specifieke vragen en mensen met brede interesse in Zuidas en Zuidasdok.
Palen, palen en nog meer palen. Onder het dak van de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid staat alles in het teken van funderingswerk. In totaal gaan zo’n 350 palen de grond in voor de vloer van de nieuwe Brittenpassage.
In 2024 gaat de reconstructie van knooppunt De Nieuwe Meer na een lange voorbereiding in uitvoering. Tijdens twee inloopbijeenkomsten op woensdag 13 maart krijgt u van ons een inkijkje in de werkzaamheden en de bijkomende hinder van de komende jaren.
Tussen 7 juli en 26 augustus 2024 rijden de metro’s bij station Amsterdam Zuid volgens een aangepaste dienstregeling. Metrolijnen 50 en 51 rijden dan in beide richtingen over één spoor in plaats van twee. Ger Walstra van het GVB vertelt erover.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.