Alle artikelen
Gekozen filters:
Het gebied tussen Kapel & Convict en de gebouwen van AkzoNobel, Stibbe en het St. Nicolaaslyceum krijgt de komende jaren een nieuwe inrichting. Het voorlopig ontwerp voor de openbare ruimte is klaar. Het wordt groen en parkachtig.
Vanaf 9 oktober verwijderen we het fietspad dat vanaf de Beethovenstraat, tussen de kantoren van Stibbe en AkzoNobel door, naar het Beatrixpark loopt. Het fietspad loopt nu dwars over het terrein waar we de komende jaren woningen gaan bouwen.
Kapel & Convict in het Beatrixpark staat in de steigers om eind dit jaar 100 Oekraïense vluchtelingen op te kunnen vangen. Het bouwverkeer kan vanaf 31 mei 2023 over een ponton in de vijver naar de bouwplaats. Zo blijft het drukke fietspad vrij.
Vrijdagavond 2 december tussen 19:00 en 01:00 uur werken we op de hoek van de Strawinskylaan en de Beethovenstraat. Onlangs is hier geasfalteerd, maar bij controle bleek de laag asfalt niet goed aangebracht. We gaan deze nu herstellen.
Vanaf vrijdag 11 november sluiten we gedurende drie opeenvolgende weekenden de Beethovenstraat in zuidelijke rijrichting. We gaan hier onder andere opnieuw asfalteren, als onderdeel van de herinrichting van het gebied rondom WTC Tower Ten.
Tussen vrijdag 2 september en vrijdag 21 oktober 2022 is er opnieuw verkeershinder en mogelijk geluidhinder in de Beethovenstraat, tussen de Gustav Mahlerlaan en de De Boelelaan. Dit vanwege voorbereidend werk aan de nieuwe woonbuurt Ravel.
Achter de gebouwen van AkzoNobel, Stibbe en het St. Nicolaaslyceum komen twee wooncomplexen. Om de bouw mogelijk te maken leggen we vanaf maandag 4 oktober 2021 een bouwweg aan. Die gebruiken we ook voor werk aan Kapel & Convict.
De buurt Vivaldi (tussen de Vivaldistraat en de Europaboulevard) wordt op dit moment nog gezien als een stenige en kale buurt, ondanks het feit dat het groen hier en daar al aan terrein wint. In het ontwerp van de 'Groene Lus' creëren we nog meer ruimte voor bomen, beplanting en ander groen. Dit doen we door de ruimte tussen de gebouwen opnieuw in te delen. Door parkeerplekken weg te halen en de rijbaan voor auto’s te versmallen (voor eenrichtingsverkeer heb je minder ruimte nodig dan voor tweerichtingsverkeer), krijgen we de gelegenheid om ruime groenvakken aan te leggen en de ruimte voor voetgangers te vergroten.
Aan de zuidwestelijke rand van het Beatrixpark komen binnen enkele jaren twee appartementengebouwen met in totaal zo’n 450 woningen. Hoewel de bouw waarschijnlijk niet voor begin 2021 start, gaan we binnenkort wel al met de voorbereidingen aan de slag.
Het diepriool in de A. Vivaldistraat is aangelegd, de aangebrachte damwandplanken zijn niet meer nodig. Vanaf maandag 18 t/m zaterdag 23 maart 2019 worden de damwanden van de bouwkuip uit de grond getrokken. Dat kan hinder opleveren.
Vanaf woensdag 23 januari zullen we ongeveer twee weken lang damwanden de laatste meters de grond in trillen. Dit doen we telkens tussen 08.00 – 10.00 uur. Deze methode zorgt voor geluids- en trillingshinder.
Onder de A10 en de trein- en metrosporen komt ter hoogte van het Beatrixpark een fiets- en voetgangerstunnel. Deze tunnel is onderdeel van het project Zuidasdok. Bouwcombinatie ZuidPlus bereidt de bouw nu voor.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.