Alle artikelen
Gekozen filters:
Bij het Atrium aan de Parnassusweg bouwen wij twee torens van 14 verdiepingen, de noord- en zuidtoren en een parkeergarage. Om de bouwkuip veilig uit te graven hebben wij de afgelopen weken 20 meter lange damwanden de grond in getrild.
De voorbereidende werkzaamheden voor Zuidasdok krijgen steeds meer vorm. Over enkele weken vragen we de kapvergunning aan voor het verwijderen van de bomen in het plangebied Zuidasdok. Omdat de zuidelijke A10 over een lengte van zo’n 7 kilometer wordt verbreed en deels ondergronds wordt gebracht, moeten we de bomen in de middenbermen en op de taluds verwijderen. De kap zal gefaseerd plaatsvinden, de eerste fase staat gepland voor september 2017.
De gemeente werkt aan een betere bereikbaarheid voor bewoners en bedrijven in Zuidas. Een onderdeel daarvan is het opnieuw inrichten van de De Boelelaan, gelegen tussen de Europaboulevard en de Beethovenstraat. Projectmanager Anne Bijlmer vertelt wat het opnieuw inrichten precies inhoudt.
Een volgende stap in de ontwikkeling van de Zuidas: op 20 april heeft de gemeenteraad van Amsterdam unaniem het Bestemmingsplan Zuidasdok vastgesteld en besloten om geen exploitatieplan vast te stellen.
Het Tracébesluit Zuidasdok (wijziging 2016) is 10 november vastgesteld. Dit is een aanpassing op het in maart door de minister van Infrastructuur en Milieu vastgestelde Tracébesluit Zuidasdok.
Wanneer de A10 in Zuidas onder de grond verdwijnt, dan verdwijnt ook de rechtstreekse verbinding vanaf Amsterdam Centraal naar het hart van Amstelveen. Sommigen zullen daar een traantje over laten. Want de wens om de Noord/Zuidlijn door te trekken naar Amstelveen – die al zo oud is als het metroplan zelf (1968) – lijkt dan onmogelijk. Wat gaat er gebeuren en wat komt er voor terug?
Onder het nieuwe Atriumgebouw, dat nog gebouwd moet worden, bouwen wij eerst een ondergrondse parkeergarage. Hiervoor moet de oude parkeergarage aan de A10 ook gesloopt worden. Naar verwachting zijn alle werkzaamheden eind 2016 gereed.
Vanaf zaterdag 13 februari gaat het Atrium weer verder met de bouw van de ondergrondse parkeergarage. Voor deze werkzaamheden heeft het Atrium meer ruimte nodig. Daarom sluiten wij het fietspad aan de Parnassusweg, ter hoogte van de Strawinskylaan voor een lange tijd af (tot december 2016). Het fietspad is alleen in de richting van de stad afgesloten, de andere kant (stad uit) blijft gewoon in gebruik. Fietsers die de stad in fietsen, worden omgeleid en mogen aan de andere kant fietsen.
Voor het project Zuidasdok verdwijnen niet een paar bomen, maar rond de 10.000, samen met veel struiken. Het gaat om bomen op een stuk van ruim 5 km langs de A10 en bij de knooppunten Amstel en De Nieuwe Meer. Na enkele jaren inventarisatie blijkt dat enkele nog kunnen worden verplaatst, maar dat zo’n 10.000 bomen niet kunnen worden gespaard. De kap zal overigens op zijn vroegst pas vanaf de herfst van 2017 gebeuren.
Voor het project Zuidasdok verdwijnen niet een paar bomen, maar rond de 10.000, samen met veel struiken. Het gaat om bomen op een stuk van ruim 5 km langs de A10 en bij de knooppunten Amstel en De Nieuwe Meer. Na enkele jaren inventarisatie blijkt dat enkele nog kunnen worden verplaatst, maar dat zo’n 10.000 bomen niet kunnen worden gespaard. De kap zal overigens op zijn vroegst pas vanaf de herfst van 2017 gebeuren.
Op dinsdag 19 januari gaf wethouder Van der Burg officieel het startsein voor de aanvang van de bouw van het 12 verdiepingen tellende kantoorgebouw NoMA House. NoMA House staat voor North of Mahler en is een initiatief van Maarsen Groep en Beheer Brouwershoff.
De gemeenteraad heeft 16 december ingestemd met het plan voor de aanpak (uitvoeringsbesluit) van het oostelijk deel van de De Boelelaan, tussen de Europaboulevard en de Beethovenstraat. De voorbereiding van het werk start in februari met het kappen van bomen. Het grootste deel van de werkzaamheden start in de zomer van 2016. Begin 2018 moet het werk af zijn.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.