Alle artikelen
Gekozen filters:
Het voorbereidend werk is afgerond. Twee betonnen constructies, van bij elkaar ruim 2 miljoen kilo, zijn uit hun bekisting getild en een paar centimeter verschoven om te testen of alles goed gaat. Resultaat: het echte werk kan beginnen.
Het nieuwe station Amsterdam Zuid krijgt zonnepanelen. Omdat het grootste deel van de perronkappen bedekt wordt met beplanting, verwerken we ze in de randen. De zonnepanelen zorgen voor een bijna energieneutraal station.
Van donderdagavond 19 augustus tot maandagochtend 23 augustus veroorzaken werkzaamheden bij station Amsterdam Zuid hinder. Er is onder meer beperkt trein- en metroverkeer. En omwonenden moeten rekening houden met veel vrachtverkeer.
Werkt u in Zuidas en bent u van plan om na de vakantie weer wat vaker naar kantoor te gaan? En wilt u uw reisgedrag veranderen, om niet weer elke keer in de file te belanden? Doe dan mee aan de derde Zuidas Mobility Experience.
Zaterdag 21 augustus schuiven we pal naast station Amsterdam Zuid twee delen van het dak van de nieuwe stationspassage op hun definitieve plek. Samen wegen ze meer dan 2 miljoen kilo. ‘Het is een kwestie van centimeters, zelfs millimeters.’
De buurt Vivaldi (tussen de Vivaldistraat en de Europaboulevard) wordt op dit moment nog gezien als een stenige en kale buurt, ondanks het feit dat het groen hier en daar al aan terrein wint. In het ontwerp van de 'Groene Lus' creëren we nog meer ruimte voor bomen, beplanting en ander groen. Dit doen we door de ruimte tussen de gebouwen opnieuw in te delen. Door parkeerplekken weg te halen en de rijbaan voor auto’s te versmallen (voor eenrichtingsverkeer heb je minder ruimte nodig dan voor tweerichtingsverkeer), krijgen we de gelegenheid om ruime groenvakken aan te leggen en de ruimte voor voetgangers te vergroten.
Van zaterdag 17 juli tot en met zondag 15 augustus vervangt GVB het spoor, het betonnen onderbed en de asfaltverharding van de trambaan op de Europaboulevard ter hoogte van Station RAI en de kruising A10. De kwaliteit van de tramsporen voldoet niet meer om veilig en comfortabel te blijven rijden. Het verkeer zal hier enige hinder van ondervinden.
Station Amsterdam Zuid is vanaf nu de proeflocatie van de natuurstenen tegels die gebruikt gaan worden in het toekomstige station. Van verschillende soorten grijs natuursteen kijken we hoe ze zich het komende jaar gedragen.
Het omvangrijke project Zuidasdok heeft een nieuwe planning. Aanvankelijk zou één aannemer alle onderdelen realiseren. Nu is het project opgeknipt in onderdelen, die elkaar overigens in tijd wel vaak overlappen. Wanneer kunt u wat verwachten?
Voor de reconstructie van knooppunt De Nieuwe Meer, inclusief de Schinkelbruggen, is de aanbesteding officieel gestart. Het project is onderdeel van het programma Zuidasdok en moet de doorstroming op de A10 Zuid verbeteren.
Eindelijk weer collega’s live zien in plaats van via het beeldscherm. Met de opheffing van de lockdown keert het leven terug in de kantoren in Zuidas. Maar waarnaar we niet terug willen zijn de files en de overvolle treinen. Gaat dat lukken?
Het definitief ontwerp van het openbaar vervoerknooppunt Amsterdam Zuid is klaar. Binnenkort dienen we bij de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied een vergunningaanvraag in voor de realisatie. Die is intensief voorbereid.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.