Alle artikelen
Gekozen filters:
In 2024 gaat de reconstructie van knooppunt De Nieuwe Meer na een lange voorbereiding in uitvoering. Tijdens twee inloopbijeenkomsten op woensdag 13 maart krijgt u van ons een inkijkje in de werkzaamheden en de bijkomende hinder van de komende jaren.
Haar definitieve entrees krijgt de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid, de Brittenpassage, pas in 2036. Maar bij de opening in 2027 zijn ze al goed herkenbaar, laat een levensgrote impressie van de zuidelijke ingang zien.
Op de Boogkavel is de bouw gestart van The CubeHouse. Dit wordt het nieuwe hoofdkantoor van BNP Paribas Nederland en Arcadis. Bijzonder is dat de kantoortoren, ontwikkeld door G&S&, grotendeels uit hout zal bestaan.
De contouren van de tweede passage van station Amsterdam Zuid werden zichtbaar. Evenals de vernieuwing van de bestaande passage. Veel bouwprojecten werden opgeleverd. En we bouwden een mooi zomerfeest. Dat – en nog veel meer – was 2023 in Zuidas.
Voor de vernieuwing van station Amsterdam Zuid werken we in een dijk die grotendeels uit zand bestaat. Wat doet het met de grond als we ons een weg naar de nieuwe Brittenpassage graven, duwen en trillen? De bouwmanager en een grondspecialist geven uitleg.
Vanaf maandag 20 november trillen we damwanden de grond in bij de Eduard van Beinumstraat. We werken hier aan het vrij maken van de ondergrond voor de komst van de noordelijke snelwegtunnel. Dit kan geluids- en trillingshinder opleveren.
In de twee nachten tussen maandag 30 oktober en woensdag 1 november werken we bij het metroviaduct boven de Parnassusweg. Dit doen we ‘s nachts vanwege de veiligheid.
UPDATE 21 oktober 13.00 uur: Sinds begin van de middag van 21 oktober rijden de metro’s 50 en 51 weer vanaf station Amsterdam Zuid in de richting van Amsterdam Centraal en Gein. We monitoren de situatie nu permanent.
Komt u geregeld met de fiets naar station Amsterdam Zuid? Let dan op. Fietsen die rondom het station niet geparkeerd staan in een vak, rek of een van de (ondergrondse) fietsenstallingen kunnen worden verwijderd.
Vanaf de zomer van 2024 leggen we een ingewikkelde logistieke puzzel rond knooppunt De Nieuwe Meer. Voor de reconstructie van het knooppunt willen we de werkterreinen veilig en met zo min mogelijk hinder kunnen bevoorraden. Hoe doen we dat?
In Zuidas graven we flink wat bouwkuipen, vaak ommuurd met damwanden van staal. Maar de ene wand is de andere niet. En het in de grond brengen van een damwandplank verschilt ook per locatie. We zetten het een en ander op een rijtje.
UPDATE 12 september 2023: Op zaterdag 23 september is de stationstoegang gewoon open. Op zondag 24 september is de toegang vanaf het Zuidplein geheel gesloten van 09.00 tot 15.00 uur. Vanaf Mahlerplein zijn treinen en metro's wel bereikbaar.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.