Alle artikelen
Gekozen filters:
Opnieuw een mijlpaal voor de nieuwe reizigerspassage van station Amsterdam Zuid. Het intensieve bouwen aan het dak nadert zijn einde. We storten maar liefst 240 kuub beton voor het zevende en allerlaatste dakdeel van de nieuwe Brittenpassage.
Vanaf maandag 20 november trillen we damwanden de grond in bij de Eduard van Beinumstraat. We werken hier aan het vrij maken van de ondergrond voor de komst van de noordelijke snelwegtunnel. Dit kan geluids- en trillingshinder opleveren.
Zuidas werkt aan plannen voor de buurt Verdi. Onderdeel hiervan is de noordzone van het IJsbaanpad. Deze krijgt een nieuwe invulling. Vanaf 9 november 2023 ligt het ontwerpbestemmingsplan dat deze ontwikkeling mogelijk gaat maken, ter inzage.
Zuidas wil vanaf 2024 gaan werken met een koepelvergunning voor werkzaamheden die te maken hebben met water. Met deze koepelvergunning kan een groot aantal waterwerkzaamheden in het hele Zuidas-gebied in een keer worden vergund.
Op 15 november 2023 organiseren we in het Stadsloket Zuid twee inloopbijeenkomsten voor bewoners, bedrijven en belangstellenden die geïnteresseerd zijn in de toekomstige vernieuwing van knooppunt Amstel door Zuidasdok. U bent van harte welkom.
In de twee nachten tussen maandag 30 oktober en woensdag 1 november werken we bij het metroviaduct boven de Parnassusweg. Dit doen we ‘s nachts vanwege de veiligheid.
Vanaf vandaag zouden er in de E. van Beinumstraat damwandplanken de grond in getrild worden. Vanwege een tegenslag zijn deze werkzaamheden tot nader order uitgesteld.
Na jarenlang bouwen buiten blikveld is het ontgraven begonnen van de tweede reizigerstunnel van station Amsterdam Zuid: de Brittenpassage. Onder de A10, metro- en treinsporen halen we 50.000 kuub zand weg. En dat is een spectaculair gezicht.
De opvang van circa 100 Oekraïense vluchtelingen in Kapel & Convict start rond april 2024, drie maanden later dan gepland. Vanwege de locatie in de Hoofdgroenstructuur moest de gemeenteraad expliciet instemmen met de verbouwing.
In Zuidas graven we flink wat bouwkuipen, vaak ommuurd met damwanden van staal. Maar de ene wand is de andere niet. En het in de grond brengen van een damwandplank verschilt ook per locatie. We zetten het een en ander op een rijtje.
Een station verbouwen terwijl het in gebruik is, kent veel complexiteit. Gelukkig doen we het niet alleen. Een gesprek met bouwinspecteur Pascal en constructeur Alem van de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied over hun rol in dit project.
Bouwcombinatie Nieuw-Zuid (Mobilis, Boskalis, Van Gelder) heeft een officiële ‘go’ voor de volgende fase van de stationsvernieuwing. Dit betreft de verbreding en verhoging van de huidige stationspassage (de Minervapassage) en aanpassing van de treinperrons.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.