Alle artikelen
Gekozen filters:
Het onofficiële Vijfhoek, heeft een officiële naam gekregen: het Prinses Amaliaplein. Nu het plein steeds drukker is geworden door de nieuwe inrichting en steeds vaker gebruikt wordt om te spelen of te lunchen, werd het tijd voor een echte naam.
We ontwikkelen Verdi, het gebied tussen de Amstelveenseweg, de Schinkel en De Nieuwe Meer. Eén van de doelen is behoud en ontwikkeling van groen. Praat u mee? Dat kan tijdens de gebiedsconferentie op 20 en 21 november 2019.
Op 2 november 2019 schoven we het eerste dakdeel van de extra stationspassage door de A10 en het treinspoor. U keek massaal – live en via de webcams – mee met deze gebeurtenis. Maar dit was nog maar het begin. Zeven vragen over het vervolg.
We werken aan de ontwikkeling van Verdi, het gebied tussen de Amstelveenseweg, de Schinkel en De Nieuwe Meer. Tijdens verschillende workshops op 20 en 21 november 2019 kunt u erover meepraten. Onder meer over toegankelijkheid en mobiliteit.
In oktober 2019 was het even nieuws: mogelijk strijkt een deel van het Conservatorium van Amsterdam neer in de gebouwen Convict en Kapel, in het Beatrixpark. Wat vinden buurtbewoners van het plan voor ‘hun park’?
Na de gedeeltelijke vernieuwing van de oost- en de westkant van de De Boelelaan zijn we gestart met voorbereidingen om ook het middendeel op te knappen. Hiermee bedoelen we het stuk weg tussen de Beethovenstraat en de Parnassusweg.
We zaaien de bermen van de A10 Zuid in met gras en ter hoogte van het Mahlerplein met klaver en rozen- en vlinderstruiken. Deze begroeiing moet voorkomen dat zand wegspoelt en de berm verzwakt. De bomen die er stonden, zijn namelijk gekapt.
Het was een spannend weekend. Duizenden belangstellenden keken in levende lijve of via de webcams mee, soms heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Het kwam goed. Het eerste dakdeel voor de extra reizigerstunnel ligt op zijn plek.
In de nacht van 1 op 2 november 2019 was het zover: het inschuiven van het eerste dakdeel voor een extra reizigerstunnel onder station Amsterdam Zuid: de Brittenpassage. Vertraging en slecht weer mochten de pret niet drukken.
Vrijdagnacht 1 november 2019 is het zover: ZuidPlus schuift dan een betonnen dek van 70 meter op z’n plek, dwars door de A10 en het treinspoor. Een technisch huzarenstukje, dat gepaard gaat met grote getallen.
Minister Van Nieuwenhuizen, staatssecretaris Van Veldhoven en de wethouders Van Doornick en Dijksma hebben de Tweede Kamer en de gemeenteraad van Amsterdam op de hoogte gebracht van de voortgang van Zuidasdok.
Waarschijnlijk weet u het inmiddels: mijd Zuidas op vrijdag 1 november 2019 en ook op 2 en 3 november. Dan voeren we werkzaamheden uit voor het project Zuidasdok. Hoe kan dat? Het werk aan Zuidasdok ligt toch stil? Nee dus. Even uitleggen.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.