Alle artikelen
Gekozen filters:
Vanaf september 2023 werken we een jaar lang aan de entree van de nieuwe woonbuurt Ravel: de Maurice Ravellaan met plek voor voetganger, fietser en groen. Ook graven we een heuse gracht, compleet met brug naar de velden van AFC.
Sinds 7 augustus 2023 is het fietspad in de Beethovenstraat richting Valley weer in gebruik. We hadden het fietspad nodig om kabels- en leidingenwerk te doen en twee kavels in de nieuwe woonbuurt Ravel bouwrijp te maken. Dat is nu gebeurd.
Van maandag 6 maart tot en met vrijdag 10 maart vervangt Liander een gasleiding in de Antonio Vivaldistraat. Autoverkeer in noordelijke richting wordt omgeleid, de bushalte van lijn 464 vervalt. Voetgangers en fietsers ondervinden bijna geen hinder.
Tussen vrijdag 2 september en vrijdag 21 oktober 2022 is er opnieuw verkeershinder en mogelijk geluidhinder in de Beethovenstraat, tussen de Gustav Mahlerlaan en de De Boelelaan. Dit vanwege voorbereidend werk aan de nieuwe woonbuurt Ravel.
Vanaf vrijdagavond 26 augustus 2022 uur tot maandagochtend 29 augustus 05.30 uur is er verkeershinder en mogelijk geluidhinder in de Beethovenstraat, ter hoogte van Valley. We doen voorbereidend werk voor de nieuwe woonbuurt Ravel.
Om de nieuwe woonbuurt Ravel te kunnen ontwikkelen, moeten we eerst een heleboel kabels en leidingen verplaatsen of verwijderen. Tot augustus 2022 verlegt Vattenfall leidingen die koude en warmte leveren richting de nieuwe Maurice Ravellaan.
Naast de zuidingang van Valley is een eerste stukje van de Maurice Ravellaan aangelegd. Deze laan gaat de nieuwe woonbuurt Ravel ontsluiten. Waar de Mahlerlaan eerst een T-splitsing vormde met de Beethovenstraat, is nu een kruispunt ontstaan.
De buurt Vivaldi (tussen de Vivaldistraat en de Europaboulevard) wordt op dit moment nog gezien als een stenige en kale buurt, ondanks het feit dat het groen hier en daar al aan terrein wint. In het ontwerp van de 'Groene Lus' creëren we nog meer ruimte voor bomen, beplanting en ander groen. Dit doen we door de ruimte tussen de gebouwen opnieuw in te delen. Door parkeerplekken weg te halen en de rijbaan voor auto’s te versmallen (voor eenrichtingsverkeer heb je minder ruimte nodig dan voor tweerichtingsverkeer), krijgen we de gelegenheid om ruime groenvakken aan te leggen en de ruimte voor voetgangers te vergroten.
Het diepriool in de A. Vivaldistraat is aangelegd, de aangebrachte damwandplanken zijn niet meer nodig. Vanaf maandag 18 t/m zaterdag 23 maart 2019 worden de damwanden van de bouwkuip uit de grond getrokken. Dat kan hinder opleveren.
Vanaf woensdag 23 januari zullen we ongeveer twee weken lang damwanden de laatste meters de grond in trillen. Dit doen we telkens tussen 08.00 – 10.00 uur. Deze methode zorgt voor geluids- en trillingshinder.
Onder de A10 en de trein- en metrosporen komt ter hoogte van het Beatrixpark een fiets- en voetgangerstunnel. Deze tunnel is onderdeel van het project Zuidasdok. Bouwcombinatie ZuidPlus bereidt de bouw nu voor.
Om het toekomstige EMA-kantoor en het Van der Valk hotel te voorzien van water, elektra en warmte leggen we hiervoor vanaf de tweede helft van november tot begin mei 2019 de ondergrondse infrastructuur aan.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.