Alle artikelen
Gekozen filters:
Naast de zuidingang van Valley is een eerste stukje van de Maurice Ravellaan aangelegd. Deze laan gaat de nieuwe woonbuurt Ravel ontsluiten. Waar de Mahlerlaan eerst een T-splitsing vormde met de Beethovenstraat, is nu een kruispunt ontstaan.
Eén rijstrook voor autoverkeer aan de zuidzijde en het zuidelijke fietspad op de De Boelelaan gaan vanaf vrijdag 19 november 2021 zeker zes dagen dicht, vlak bij de Antonio Vivaldistraat. Dit vanwege spoedwerkzaamheden.
Naar verwachting start in juli 2022 grootonderhoud aan de Wielingenstraat. Eerder vroegen we bewoners en gebruikers naar hun wensen. Die zijn nu verwerkt naar een voorlopig ontwerp, waarover we u op 11 oktober 2021 graag meer vertellen.
Achter de gebouwen van AkzoNobel, Stibbe en het St. Nicolaaslyceum komen twee wooncomplexen. Om de bouw mogelijk te maken leggen we vanaf maandag 4 oktober 2021 een bouwweg aan. Die gebruiken we ook voor werk aan Kapel & Convict.
Werkt u in Zuidas en bent u van plan om na de vakantie weer wat vaker naar kantoor te gaan? En wilt u uw reisgedrag veranderen, om niet weer elke keer in de file te belanden? Doe dan mee aan de derde Zuidas Mobility Experience.
De buurt Vivaldi (tussen de Vivaldistraat en de Europaboulevard) wordt op dit moment nog gezien als een stenige en kale buurt, ondanks het feit dat het groen hier en daar al aan terrein wint. In het ontwerp van de 'Groene Lus' creëren we nog meer ruimte voor bomen, beplanting en ander groen. Dit doen we door de ruimte tussen de gebouwen opnieuw in te delen. Door parkeerplekken weg te halen en de rijbaan voor auto’s te versmallen (voor eenrichtingsverkeer heb je minder ruimte nodig dan voor tweerichtingsverkeer), krijgen we de gelegenheid om ruime groenvakken aan te leggen en de ruimte voor voetgangers te vergroten.
Van zaterdag 17 juli tot en met zondag 15 augustus vervangt GVB het spoor, het betonnen onderbed en de asfaltverharding van de trambaan op de Europaboulevard ter hoogte van Station RAI en de kruising A10. De kwaliteit van de tramsporen voldoet niet meer om veilig en comfortabel te blijven rijden. Het verkeer zal hier enige hinder van ondervinden.
Eindelijk weer collega’s live zien in plaats van via het beeldscherm. Met de opheffing van de lockdown keert het leven terug in de kantoren in Zuidas. Maar waarnaar we niet terug willen zijn de files en de overvolle treinen. Gaat dat lukken?
Mensen die voor hun werk van en naar Zuidas reizen, pakten in 2020 vaker de auto dan de trein. Deze trendbreuk zet waarschijnlijk ook na corona nog door. Dit blijkt uit het Mobiliteitsonderzoek Zuidas. Corona drukt er een groot stempel op.
Over de Parnassusweg komt een voetgangersoversteekplaats tussen het Atrium en de nieuwe rechtbank. We voeren dit werk vanaf 1 maart 2021 uit. Het verkeer zal hier enige hinder van ondervinden. O, en er staat nog een boom op een onhandige plek.
Uit onderzoek blijkt dat een behoorlijk deel van het verkeer in Zuidas bestaat uit pakketbezorgers. Green Business Club Zuidas werkt aan centrale bezorg- en afhaalpunten voor pakketten. Onder meer via elektrische bakfietsen van MyPup.
Je fiets wordt verwijderd als je die zo maar op straat zet. En je krijgt een boete als je je scooter niet in de speciale parkeervakken rondom het Mahlerplein parkeert. Deze regels wil stadsdeel Zuid later dit jaar instellen, nadat het jarenlang klachten regende.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Bedankt voor uw aanmelding.